Januari 2006-del 2
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Jodå, det har allt blivit en del pysslande! Vi är nästintill färdiga med inbjudningarna och funderar på när vi ska skicka ut dem. Men, jag antar att det blir när de är klara helt enkelt. Vi ska nog sätta oss i helgen igen och försöka skriva alla adresser och sedan är det klart så då skickar vi dem nästa vecka Vi har också börjat tänka på menyer, vigselprogram och placeringskort... Roligt!
Det börjar kännas lite mer verkligt och nära nu! Jag har fullt upp med en massa andra saker också, så tiden kommer nog gå snabbt det närmsta...
Beachy, vad fint det låter på stranden! Men, jag tycker också att det skulle kännas bäst att stå som vanligt! Skulle nog dessutom kännas konstigt att stå och titta på alla gästerna hela tiden, då skulle jag ha svårt att koncentrera mig...
ice13
Tack! Vart skall ni åka nu?
Tror det blir "vanlig" placering. Vi vill ju också njuta av havet och så syns vi ju bättre även om det blir bakifrån och från sidan. Man vet ju inte, officianten kanske väger 200 kg o då syns vi ju inte alls bakom honom....
Vad har hänt med januaritråden? Är det INGEN som är inne och skriver här längre?
Jag har jättemycket att göra på jobbet och hemma med, har ni andra också det?
Kan nog inte skylla på jobbet, är mest slö!
Har handlat allt till inbjudningskorten nu, blir en pysseldag framöver. På söndag är det möte med DJ. I måndags var jag på första provningen hos sömmerskan, ojoj, vad fiiiiin jag kommer vara! :)
Men annars står det rätt still. Väntar på att det ska bli åtminstone december... ;)
Vad ska ni andra äta för något? Vi ska ha trerätters, men vi har inte bestämt maten.
Lycka till med planeringen januaribrudar!
Jag håller med dig om planeringen, det står ganska mycket still nu, händer inte så mycket. Vi väntar fortfarande på besked om festlokalen och innan dess kan vi ju inte skicka ut inbjudningarna. Mycket annat är ju redan klart, som tex fotograf, kyrka, klänning, skor, brudgumklädsel, resa etc. Har skickat iväg papper för hindersprövning nu också och väntar på svar. Solist och frisör är inte klart ännu men vi kan inte leta innan det är officiellt att vi ska gifta oss, liten stad.
Jag längtar också till december så det börjar bli lite närmare. Har ju planerat så länge nu så nu börjar man nästan tröttna! Längtar verkligen till det blir dags att gifta sig!
Vi ska också ha trerätters men har inte kunnat diskutera det ännu med tanke på att vi inte vet var vi ska vara. Men vi själva vet ungefär vad vi vill ha; någon form av gravad lax-förätt, tex tartar, oxfilé/tournedos och potatisbakelse/rösti med någon god sås (tex murkelsås) till huvudrätt och antingen mörk chokladmousse eller citronsorbet till efterrätt. Och sen ska vi ha princesstårta för just den tårtan älskar vi båda två. Vad ska ni andra ha för mat?
Ja, det står verkligen still. Vi väntar på att få in alla svarskorten så det är kul att kolla brevlådan, men annars känns det som allt som kan vara klart nu är det. Resten måste göras klart strax innan.
I morgon skall jag till min kompis på ansiktsbehandling och skall då boka in en "skönhetsdag" före avfärden till Aruba.
Fick precis veta att tygservetterna på "vår" restaurang är mörkblå och vi har beige, rosa och guld som färger. Blått går ju ihop med dessa färger så det är ingen katastrof, men ändå.... Bridezillan i mig skriker "-Ni får köpa nya servetter i cerise bara för oss"! , men jag försöker hålla monstret i schack.............
Nu är min tanke att bara lägga placeringskortssnäckan (vanlig slät snäcka med namnet i guld) på en vikt servett. Bir det tråkigt? Vi kommer dekorera bordet med buketter i rosa, rosenblad, snäckor o lite sand. Får se om jag istället köper ngra billiga tygservetter i cerise, för det känns lite roligare och färggladare till beige snäckor etc. Ja, nu är man här igen med de världsliga frågorna!
Hoppas det inte är bara jag som är helt planeringstokig och vill ha det rätt? Kan vi inte försöka hålla Bridezilla-monstrena borta tillsammans???? Vi kanske skall starta APB (AnonymaPotentiellaBridezillas)?
hej alla januaribrudar!
Jag gifter mig den 7/1, skrev i tråden lite i början men nu var det länge sedan.
Kul att läsa hur långt ni andra har kommit så här kommer lite om vårt!
Jag har bokat klänning+kappa (hyra bägge), bokat
kyrka,festlokal,fotograf,florist,skickat inbjudningar +infoblad,beställt ring(det var ju 25% på valfri vara på hallbergs guld i tisdags-vilken tur man kan ha ibland!!) Bokat bröllopsresa har vi oxå gjort.
Mycket kvar att göra, det är ju faktiskt bara 3 månader kvar!! Endel är svårt att planera när man bor 100 mil ifrån... men det mesta går ju att ta via telefon o mejl!
Lycka till med fortsatt planering alla o skriv gärna hur det går för er andra!
Hej på er!
Kul att det flyter på för alla. Nyss hemkommen från en underbar semester, har knappt tänkt på bröllopet alls! ;) Bara solat, badat och njutit! Tyvärr fick resan ett tråkigt slut när de sprängde bomberna i Kuta... Vi åkte därifrån två timmar innan det hände, blev helt skakig när jag fick veta vad som hänt. Känns skönt att vara hemma!
Aprilia: Ni verkar har kommit jättelångt! Förstår ditt problem med planering på avstånd.. Vi har bröllopet 150 mil bort, mycket får bli gjort på telefon! Men måste nog hinna åka upp nu under hösten, vissa grejer törs jag inte beställa och boka utan att se det först. Lite Bridezillavarning här med..!
Kram på er
Ice13
Vilken tur ni hade i alla fall att ni precis hade åkt därifrån. Skönt att ni är oskadda!
Vi åker till Borneo i morgon och skall också försöka koppla bort all bröllopsplanering, men jag kommer väl på saker jag måste göra och kan inte göra dem när jag sitter (läs: ligger i en solstol med en drink!) där nere........
Aprilia
Du/ni verkar ha läget under kontroll i alla fall. Vi har ju också alla stora saker bokade och gjorda, men nu är det småsakerna man skall fixa.