• Beachy

Januari 2006-del 2

Varför har de stängt vårt forum???

Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?

Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.

• Svar på tråden Januari 2006-del 2
  • HHJ

Nej vad tråkigt Beachy! Hon är ju den tjejen du mest av allt vill ha med, eftersom du har valt henne till Maid of Honour. Usch vad trist. Antar att det är ett problem när man gifter sig så långt bort, det blir ju dyrt och kanske krångligt för gästerna. Men ni gifter ju er för er skull så ni kommer få det helt underbart i alla fall. Men än är det inte helt säkert? Får hoppas att hon går och köper en trisslott med vinst.

Ice13, jag har för mig att jag har sett stövletter i Lars Wallins bröllopskollektion som finns på Rizzo. Är inte säker, men du kan ju kolla.

Trollvinter, hur gick det med inbjudningskorten i helgen? Blev det fint? Vi provade att stämpla och embossa, det var verkligen roligt och blev jättefint!

• Beachy

I går hämtade jag inbjudningarna som kommit med posten. Nu skall jag fixa lite med dem och sedan skicka ut dem. Nu känns det verkligen PÅ RIKTIGT! Spännande!

• ice13

Å va kul Beachy! Jag går och väntar på våra.. Vi skulle fått dem för över en vecka sedan, kommer förhoppningsvis imorgon. Skulle vara kul att kunna skicka dem ihelgen!

• ice13

Inbjudningarna kom igår, såååå fina!Skriver adresser nu och skickar imorgon, får väl se hur många förvånade samtal man får iövermorgon... ;)

Allt bra med er?

Kram

• bride no1

hej, här kommer en januari brud till!!!

(tack ice13 för tipset till att hitta er här)

är det bara jag som ska göra mina inbjudningskort själv? Jag ska göra festprogram själv oxå, &har gjort placeringskorten redan!? Bara undrar!!

Jag håller med om att tiden bara har försvunnit,(började planera bröllop i maj 05)
    vi skulle gift oss i juli 06 först, men nu i juni 05 ändrade vi till januari 06. Tiden försvann!!

Är det nån annan än jag som har en klump i magen över vigseln??

• Lojna

bride no1
    Vi gör oxå våra inbjudningskort själva. Vi tycker om att pyssla, och så känns det mer personligt. Gör även fest- och vigselprogram samt placeringskort. Vi ska skicka ut inbjudningarna den 7 oktober, så vi har lite tid kvar.

Personligen är jag glad över att tiden går fort, vi har nämligen det mesta klart som går att boka långt i förväg. Nu vill jag ha åtminstone december! :) Ingen klump i magen över vigseln, däremot är jag mer orolig för att festen inte kommer att bli rolig... Vet inte varför...

• HHJ

Hej alla igen!

Ja vi gör också våra trycksaker själva, jätteroligt! Vi har gjort färdigt omslaget till inbjudningarna nu och det blev oväntat fint, vi behövde inte slänga ett enda kort. Idag ska jag köpa en fin penna och skriva adresserna. Vi skickar också ut den 7:e oktober, 3 månader innan. Hade tänkt skicka dem tidigare, men nu vet vi inte vilken lokal vi ska vara i längre.. Den vi hade tänkt ha ska eventuellt renoveras vilket vi inte får reda på förrän i slutet på september. Vi har därför preliminärbokat en annan lokal så länge också, så vi får se vilken det blir. Väldig tur att inte den var uppbokad, annars hade det känts extremt jobbigt.

Ice13 och Beachy, har ni fått några reaktioner ännu på inbjudningarna? Blev många överraskade? Och Beachy, hur har det gått för din Maid of Honor, kan hon komma?

Jag är också nervös för festen! Jag vill att alla ska komma ihåg vårt bröllop som ett roligt bröllop, och inte som ett högtidligt men stelt bröllop. Tänk om gästerna inte har roligt... Jag vet att detta är svårt att kontrollera, men jag vill i alla fall skapa de bästa förutsättningarna för att alla ska ha roligt. Någon som har varit på något bröllop med någon kul grej som hänt? Funderar på att göra någon form av tävling (vad har jag ingen aning om) med bordsgrannarna i olika lag så att alla lär känna varandra ganska snabbt och har något gemensamt att prata om och sen ha "redovisning" senare på kvällen. Några tips?

• Erilinn

Vi gör också inbjudningarna själva, och alla andra "trycksaker". Utformingen är nästan klar så nu ska de bara skrivas ut, fixas till och postas. Tänkte skicka dem i början av oktober.

Annars börjar det mesta var under kontroll. Enda stora oron är att min klänning i bästa fall kommer i slutet av året, i värsta fall inte förän i början av januari, med de har lovat att den ska hinna passas till innan den stora dagen och jag ska få tygprover att matcha barnens kläder med o.s.v. Men det känns lite oroligt. I värsta fall får jag väl hyra en klänning i sista minuten.

• Beachy

Vi beställde våra inbjudningar, men har klistrat på en snäcka på varje, så lite hemmagjort är det!!!! Nu har vi börjat få in våra svarskort och det är superroligt att gå till brevlådan varje dag.... Numera är det inte bara tråkiga räkningar!!

I stort vet vi ju vilka som kommer och inte, men en del överraskningar blir det nog.

Vi gör också vårt vigselprogram själva. Har skrivit det och köpt papper så nu snart skall jag sätta mig o pyssla med det.

Vi har också det mesta klart och nu i dag fick vi också en skiss över hur det kommer se ut på stranden, var stolarna står, bågen, bordet etc. Nu är det pirrigt. Det kommer se ut som i en kyrka typ, men prästen kommer stå mellan oss och gästerna. Tycker det är lite konstigt och vill nog ändra så han står "där han skall!!". Vad tycker ni? Alla sitter vända mot vattnet. Min klänning är så snygg i ryggen så jag vill att alla skall se den.

• ice13

Låter helt underbart Beachy! Jag skulle nog oxå vilja stå som "vanligt".. Men iofs kan det vara kul för gästerna att se framsidan, lite annorlunda.

Skickade inbjudningarna för en vecka sen, och det har kommit in en hel del svar. Det är min mamma som tar emot dem så jag har inte riktigt koll på hur många, men många har även ringt till oss och grattat. Känns mer verkligt nu!

Annars har vi nog koll på det mesta, åker iväg på semester nu ett par veckor så vi får ta tag i resten när vi kommer hem. Ganska skönt att åka iväg och koppla bort allt ett tag.

Lycka till med allt nu, hörs igen i oktober när jag är hemma igen!

Svar på tråden Januari 2006-del 2