Januari 2006-del 2
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Varför har de stängt vårt forum???
Var är ni alla januaribrudar, på semester kanske?
Jag håller på för fullt o planerar och skall om 1½ v åka o hämta min klänning i USA. Det är så spännande.
Nu har jag beställt klänningen!! Var så stressad inför detta då butiken sa att jag får räkna med minst 3-4 månaders leveranstid, men nu får jag den garanterat innan jul. Blir en Maggie Sottero, körde trettio mil igår för att kunna prova rätt storlek, men nu är det gjort! Har även beställt tärnklänningarna, dessa dock från USA, så de kommer i november. Känns mer verkligt nu, det är inte så långt kvar!
Nu har jag också beställt klänning! Jag beställde en vit, valde länge mellan vit och ivory. Känns så roligt! Det tar 3 månader innan den kommer, förhoppningsvis passar den då. Den var lite tajt nu... Jag hoppas, liksom Beachy, på att gå ner lite i vikt. Usch, begriper inte hur det ska gå till?? Ice13 kan du inte visa bild på klänningen?
Vad roligt att du fått klänningen Beachy! Har du den hemma? Jag tror inte jag skulle klara av det, skulle nog gå och prova hela tiden. Och Helig Birma, min favortkattras, de är helt bedårande! Personliga och jättesöta.
Vi har nog pratat om detta tidigare, men när skickar ni ut inbjudningarna? Vi hade tänkt 7 oktober (3 mån innan), men jag vill skicka dem NU! Eftersom allt är hemligt innan dess känns det som att jag inte kan vänta längre. Kan man skicka dem i mitten av september? Det är ju trots allt jul, nyår och trettondagshelg så folk kanske planerar att åka iväg.
Hallå!
Kul att du oxå hittat klänning HHJ! Här är en bild på min:
www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=15238
Måste hitta en cape oxå. Klänningen är ju rätt bar, men känns vintrig ändå med alla stenar. Fick även mail från leverantören i USA ang tärnklänningarna och de kommer i oktober, får hålla tummarna att det funkar..!
Vi har beställt inbjudningarna och skickar nog ut dem rätt snart, ska bara skriva klart infobladet först.. Rädd att glömma något bara. Vissa av våra gäster har inte ens varit i Sverige, andra inte norr om Gävle, så det är en del man måste informera om.
ice13
Jättefin klänning. Tycker verkligen den passar på vintern också, men det är nog skönt med en cape el likn.
HHJ
Kul att du beställt klänningen nu. Blev det den du visade förut? Vitt är nog finast på vintern, för är det snö så finns det risk att klänningen ser smutsig ut mot allt det vita.
Min klänning hänger här hemma nu. Är så rädd att den inte blir bra när den skall sys in så jag försöker inte tänka på att den hänger där...
Klart du kan skicka ut inbjudningarna i sept, speciellt som det är mycket helger och folk kanske åker bort. Måste också vara svårt att hålla sig, så att ni inte försäger er??? Vi skickar ut våra i augusti (slutet) eller början på sep (det är ju faktiskt snart) bara för att de skall skicka tillbaka svarskort och där skall de också fylla i olika aktiviteter de önskar deltaga i under dagarna före o efter bröllopet. Dessa aktiviteter måste bokas ett tag i förväg.
Hej alla, det var längesen! Jag har haft fullt upp, både på jobbet och hemma. Antar att ni har det samma med tanke på aktiviteten i denna tråd.
Ice13m, klänningen var jättefin! Det kommer bli jättefint med de gnistrande stenarna i vinter. Det har min också.
Ja jag beställde den klänningen jag pratade om innan, det känns jättebra.
Snart ska vi börja göra våra inbjudningar och vi planerar att skicka ut dem sista helgen i september. Längtar verkligen tills allt blir officiellt så man kan börja planera på allvar. Nu har vi mycket klart i huvudet, men faktiskt inte mycket konkret bokat och beställt. Bara kyrka, festlokal och klänning. Innan vi skickar inbjudningarna ska vi också försöka träffa de som har hand om festlokalen, diskutera upplägg, menyförslag och kuvertpris. Det ska bli roligt! Hoppas det inte är för dyrt bara...
Igår laddade vi hem och skrev ut skatteverkets blanketter om hindersprövning och namnändring. Det känns stort! Det blir ju lagom att skicka in dem om två veckor, då kan jag fundera lite på hur jag vill göra med efternamnet tills dess. Ska ni andra byta? Heta samma som era män? Dubbelnamn?
Hej på er!
För min del blir det min blivandes efternamn som vi tar. Det känns bra tycker jag.
Jag börjar bli nervös för kyrkan nu! Vi får ju inte boka den förrän 1 september och det är ju visserligen snart (nu, men kändes som JÄTTENÄRA bröllopet när vi fick reda på det), men TÄNK om vi inte får den!! Måste kanske komma på en back-up-plan?
Men, vi tänkte i alla fall skicka ut inbjudnignarna i början på oktober (första veckan tror jag), så det är hög tid att sätta fart på dem!! I helgen ska jag göra en definitiv prototyp, med rätt papper, stämplar osv. Så är allt klappat och klart inför att vi får reda på vart vi ska vara. Kan ju börja skära till papper och så till helgen också! Ska bli roligt att börja pyssla
Ja, nu är det inte så långt kvar. Man börjar nästan bli lite stressad för innan sommaren så var det ju faktiskt lång tid kvar.
Jag skall också ta min blivandes efternamn. Jag kanske också skall beställa blanketterna, även om det är ett tag kvar innan de skall skickas in. Kul att ha dem hemma och fylla i dem....
Usch, vad fånig jag känner mig ibland när jag "tänder" på bröllopsbestyren. Ni förstår nog vad jag menar, men "utomstående" fattar ingenting! Vaddå spännande att beställa ngra blanketter???
Själv har jag bokat in i almanackan för ansiktsbehandling, vaxning o sånt. Hudterapeuten är min kompis som också skall med till Aruba, så hon har också läget under kontroll. Sedan har vi frissan, naglar, fotvård.... Måste nästan vara ledig en månad innan bröllopet också för att hinna med allt man skall göra för att vara en skönhet på dagen D!!!
Min blivande skall få ansiktsbehandling i julklapp att göra innan vi åker. Han måste få bli lite fin också.
Kul att vi är igång igen!
Ja Beachy, du måste ju räkna med att det blir strandväder och då måste man ju helt klart vara fin, särskilt om benen och fötterna. Skulle inte du vara barfota dessutom? Jag har inte tänkt boka in någon behandling, min hy är så fin nu (ovanligt nog) att jag är rädd att det händer något då, det skulle ju vara typiskt att åka på någon inflammation. Däremot måste jag ta hand om mina naglar i höst, "spraytanna" mig och köra en omgång tandblekning också. Tänk en vinterblek tjej i en kritvit klänning med inte lika vita tänder.. Hua!
Det är för övrigt något jag börjat noja för, tänk om jag blir sjuk, influensan drabbat alla gäster eller något annat hemskt? Det är ju verkligen hög tid för influensan i januari.
Trollvinter, du kan nog vara lugn när det gäller kyrkan. Om ni inte får boka innan 1:a september är det väl ingen annan heller som får det? Så det är bara att ställa klockan och se till att ringa först av alla den dagen, det kommer garanterat lösa sig! Ja visst ska det bli roligt att pyssla! Jag längtar också, ska försöka nästa helg, om vi fått hem alla papper då.
Det här med namnet; jag har hela tiden tänkt att jag ska byta efternamn, men nu börjar jag bli lite sentimental och det känns nästan som min identitet försvinner. Hur gör man t ex i sitt cv, med referenser och betyg? Man får väl lägga till sitt flicknamn, men ändå.. Känns lite vemodigt. Måste fundera lite mer på det här tror jag.
Hej!
Kul att höra hur det går för er! Har massor på jobbet nu så det har inte blivit så mycket planering.. Väntar på inbjudningarna nu, måste få iväg dem nästa vecka! Verkar som flygbiljetterna börjar sina..
Letar några fina stövlar eller stövletter oxå, har ni sett om det finns vita någonstans?
Håller med dig HHJ om efternamnet, jag kommer inte att byta och inte heller ha dubbelt. Vi får heta som vi gör nu, man är ju inte mindre gift för det.. Får väl ta en diskussion gällande vad ev kommande barn ska heta. Men bröllop först! ;)
Ha det bra!
HHJ
Ja, du har rätt, synen "vitt, vitt och gult" är ju inte så där väldigt upphetsande.... Men med lite fakesol och tandblekning kommer du skina som en princessa. Det behövs ju inte så mycket för att det skall se fräscht ut, bara man inte är blåvit!!!
Det är nog bäst att du låter huden vara om den är fin nu. Du kan ju alltid göra en peeling och mask ett tag innan för att bli lite extra fin (före spraytanningen tex). Själv känns det som katastrof nu i ansiktet och så blir jag rädd att jag skall vara superstressad och få finnar av det. Om jag glömmer ngt är det ju inte bara att springa hem o hämta... Men å andra sidan om det inte var viktigare än att jag kom ihåg det så behövs det kanske inte, eller....???
I går fick jag veta att det inte är säkert att min maid-of honor har råd att åka till Aruba. Känns supertråkigt, dels för att jag vill ha henne där och så har jag ju också precis hämtat hennes klänning som kostade $150 (som vi står för). Snacka om att kasta pengarna i sjön... Håll tummarna att hon kan åka i alla fall.