• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Junis

stressad brud:
    Tusen tack! Det fanns inte i mitt word men en kompis hade så nu så kan vi skriva vigselprogram

• Ängla

Hej tjejer!

Nu snikar jag in mig på er tråd & kollar läget lite. Vi gifter oss inte förrens nästa år i oktober. Är lite nyfiken på era dukningar & era färgteman. Har ni bestämt vad det blir? Undrar också om ni tänkt chansa & fotografera er ute eller om det blir i en studio?

Lycka till nu i höst!

• Sarge

Hej Ängla !

Vi har ingen aning om dukningen...det fixar dom på Grand, där vi gifter oss...litar på att det blir jättefint

Färgtemat är Champagne(åt "persika-hållet") & vinrött

vad gäller foto kommer vi att försöka fota utomhus, sålänge det inte regnar, men har en "backup-plan" så vi kan fota inomhus oxå....

• Sarge

Lägesrapport !

Transport är fixad...har haft lite "problem" på den fronten eftersom vi är så pass många som måste få plats i bilen (jag med min stora klänning, maken, bestman, tärna + 2 fotografer)
    Vi åker gemensamt från salongen till div. platser där vi ska fotas & sedan till Grand

vi slog på stort & hyr en sk. Lyx-Van torsdag till måndag...he he he...finns ALLT i bilen,...till å med Playstation & DVD...perfekt om gubben & bestman behöver vänta på oss när vi görs iordning !
    Dessutom så kan jag och min MAN åka ut på en härlig biltur dagen efter bröllopet...och..ja..det finns en bäddsoffa i bilen, så vem vet vad som kan hända i bilen..hi hi

Igår lämnade vi in ringarna på putsning + att guldsmeden ska förminska förlovnings & vigselringen en storlek...
    Dessutom beställde vi en morgongåva till mig....ett par örhängen som kommer att bli jättefina

Idag ska jag på inprovning av kläningen...har Ni fixat sånt redan ??

• stressad brud

vi dukar med naturvita lakan (från ikea) vinröda servetter, mörkröda rosor, vita hjärtan som placeringskort, vit servis. väldigt enkelt med andra ord

sarge -- vad häftigt det låter med en sån bil!!

• Junis

Ängla:

Vi har naturvitt, silver och röd/orange-aktigt som färgtema. Först tyckte jag att det var lite fånigt med färgtema men sen kom jag på att det underlättar då man ska välja bland inbjudningskort å buketter

Dukning fixar de på vår festvåning, tror nog att det blir fint.

Vi ska fota ute OM det inte regnar, då är festlokalen förhoppningsvis ett alternativ. Vår fotograf har ingen studio så vi har inget val helt enkelt. Lycka till, länge att vänta till nästa år bara (säger jag som börjar få rejäla bröllopsnerver)

• Sarge

stressad brud : ja, det känns lite extra lyxigt kan jag säga

Jaha, så var inprovningen klar....gick smärtfritt..inte ett stygn behöver sys, den sitter perfekt...

Dessutom så köpte jag en slöja idag...
    en låååååång en som passar perfekt till klänningen
    Hade inte tänkt ha någon alls från början, men det vart liksom pricken över i:et när jag testade med den, så vips var man 1900:- fattigare..oooops !

• Junis

Jag köpte halssmycke och örhängen igår!!
    Själklart lyckades jag hitta typ det dyraste i affären (precis som med skorna) men efter att ha velat några veckor och letat efter nåt billigare som liknade det jag ville ha utan att hitta det så slog jag till!!
    Ska bara prova det ihop med klänningen, men jag tror att det blir toppen!!!

Det är ett smycke i silver och stenar från Thomas Sabo. Är jättenöjd!! Och visst FÅR man lägga lite extra pengar på sitt bröllopssmycke?? Det måste ju ändå vara lite speciellt.

Fick också prova vigselringen som nästan är klar. Blev helt sjuk av längtan efter den !! Sambon säger att det bara är ringen jag vill åt

• okt2006?

Visst FÅR man det Junis! Helt rätt tänkt!!

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2