• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Sarge

Stressad brud:
    Du kommer att bli jättefin i den håruppsättningen !!

• Sarge

Idag har jag äntligen hittat RÄTT gästbok !

Plastrongerna är beställda.....det rör på sid

• Ginko

Åh... är det bara vi som har massor kvar att göra? Jag blir så stressad när jag läser hur långt ni hunnit. Har ju inte ens bestämt mig för ring ännu...

I nästa vecka måste jag sätta fart! Ring, prata med florist, fixa tårta, stämma av med cateringfirman osv.

Edak: jag kommer att sy en liten cape i flecce. Vill inte ha päls (för vintrigt tycker jag). Hittade en pläd på ikea i perfekt färg!

• Sarge

hmm...jag har inte tänkt på att det kanske är kallt .....ooopps.....en cape kanske är snyggast å enklast att ha.....!?
    Hur varmt/kallt brukar det vara i oktober ????

• Ginko

Jag har för mig att det var någon i den gamla oktobertråden som kollade upp medeltemp i oktober. Har dessvärre glömt hur varmt/kallt det var... Gissar att det var från SMHI.

Jag tror dock att det kan vara skönt den 1 oktober såvida det inte är riktigt kallt regn. Det blir ju ruggit och fuktigt.

• hbn00002

Det börjar närma sig. Jag har inte planerat ett dug längre den senaste månade. Min klänning är fortfarande nästan klar. Inga skor. Inga blommor beställda. Ingen ring beställd (ska dock beställa blommor och ring om två veckor). Hans utstyrsel är inte köpt. Fortfarande inte planerat bröllopsresan men vet nu budgeten (får av hans föräldrar i bröllopspresent). Men det orndar sig nog.

Börjar bli så nervös! Hade värsta ångesten igår och höll min m2b vaken för att prata om det (stackarn). Är så nervös för att gifta mig. Vet ej varför. De flesta brudar går väl igenom nått likvärdigt.

Efter bröllopet verkar det dessutom som att vi flyttar utomlands då m2b har fått jobb utomlands. Spännande dock. Är dock betydligt mycket nervösare för bröllopet (har bot utomlands förut).

Hur går det med era bröllopsnerver?

• Junis

Ett litet livstecken från mig nu när semestern snart är slut!

Hade också världens ågren häromdagen och tyckte inte att jag hade koll på någonting. Men som tur är så är sambon lite coolare än jag och satte igång med att göra en VÄLDIGT strukturerad planeringslista så nu vet vi iallafall vad vi har att göra även om vi inte har gjort det

Provade klänningen igår hos mamma (som syr) och den är nästan klar och helt underbar!! Provade också för första gången med den minkboa som jag fått låna och det blev jättefint så det ska jag ha för att värma axlarna litegrand. Den är lite grå/beige så jag trodde först att den inte skulle passa till klänningen men den framhävde klänningen väldigt snyggt så det får bli den så slipper jag hålla på och fundera på det.

Beställde blommor igår också. Ska ha mörkröda rosor, mango-kallor (typ orange/röda) och hypericumbär i en liten rundbunden bukett med tjock aluminiumtråd och pärlor runt (som på omslaget till Bröllopsguiden 2 2004 om nån har den). Får bara betala ca 1500 kr för den, 2 st coursage och tärnbukett!

hbn00002: Vi ska också flytta utomlands en månad efter bröllopet pga blivande mannens jobb. Tror att jag känner mig extra stressad pga det för vi måste ju hålla på och planera det också med lägenhetsuthyrning, visum mm.

• Junis

Stressad brud:

Vad heter typsnittet som du har skrivit namnen på din bordsplacering med????
    Det är samma typsnitt som på våra inbjudningskort (som vi inte gjort själva) och jag skulle vilja ha det till vigselprogram mm. Det är sååå snyggt

Du var jättefin i håret förresten. Funderar själv på en lockig uppsättning (är redan lockig så det verkar lättast att följa naturlagen )

//Junis

• stressad brud

Junis -- det typsnittet heter Papyrus, tror det finns som standard på office program (word osv)

• stressad brud

tack så mkt för komplimangerna

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2