• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • joan

Här är ni ju! Jag blev så glad när jag hittade en ny 1-oktobertråd.

Hade dock lite stiltje i bröllopsplaneringen i början av sommaren, det kändes ett tag som om både sambon och jag bodde på jobbet.

Men nu har vi iallafall semester och lyckats fixa kläder till honom, skor till tärnan samt frisör och DJ till festen de senaste dagarna så än finns det hopp....

• stressad brud

ja det går i vågor hur mkt man har att göra! just nu har jag det föör lugnt!! jag har inget jag måste göra förrän i september då jag ska ringa catering och berätta hur många gäster och vilken tid maten ska levereras! tråååkigt att inte ha ngt att göra!!
    funderar på om jag kan ha glömt ngt jätteviktigt, men sambon vill fortfarande ha mig, hindersprövningen har vi fått, kyrkan är bokad likaså festlokal, ringen är klar och blommorna likaså!
    äsch jag kanske ska passa på att njuta av den sista tiden som ogift! nääää

• Oktoberfia

Hej! Jag är ny på forumet och gifter mig också 1 oktober så jag kikar in här och säger hej *ler*

• stressad brud

Hej hej oktoberfia!! hoppas planeringen går bra!! Ska du ha ett traditionellt bröllop?

• Sarge

Hallå i stugan !

Hur går det för Er !?
    Jag kommer ingenvart känns det som...ena sekunden känns det som att det är 1000 grejjer som måste fixas, men den andra sekunden känns det som att allt är klart (vilket det inte är på långa vägar)

Jag får panik ...

Jag måste hitta en gästbok...någon som har något bra tips ?
    Jag vill ha en i lite "romantisk" stil...

Kramis
    Sarge

• krakelspektakel

Känner sååå igen mig. Ena dagen stressar jag som bara den för att det är så mycket småsaker att göra. Nästa dag känns det som vi har koll på läget och allt är lugnt.

Ni som gifter er i kyrkan, har ni bestämt musik än, psalmer in- utgångsmusik?

Sarge: Vi har gjort en egen gästbok, köpte en fin tygklädd pärm och lite tjockare strukturpapper och skrev ut på färgskrivaren.

• stressad brud

Vi har fortfarande inte hittat två personer som kan hjälpa till med att ställa fram buffen när den kommer, välkomstdrink, fylla på med dryck på borden under maten och bära fram tårtorna. Får se hur vi löser det, mamma tyckte att vi kan ju hjälpas åt, men det blir inte samma sak om gästerna får göra det själva.
    Sedan ska vi fixa transport från kyrkan till festlokalen, jag skulle helst vilja åka en gammal cheva, får se om vi hittar något.

Sedan har jag börjat fundera på om man inte ska lägga pengar på en solist i kyrkan! göra det lite mer personligt, och romantiskt.

Annars så är det mesta klart, har tom vikt en del av servetterna och bordsplacerings skyltarna är klara (det har varit dåligt väder )

• Tosserydsbrud

stressad brud

Jag läste i en annan tråd att du skulle gifta dig i fristad 1/10
    det skall jag med

• stressad brud

tosserydsbrud -- jag ska gifta mig i Vänga, då är det ditt fel att vi fick byta tid för vigseln

vilken präst ska ni ha? när vi ringde och sa att vi ville gifta oss och ha Jörgen så sa sekreteraren eller vad det kallas att ja vi har en vigsel i fristad och vi vet inte vem som tar den!?! hade ni inte bestämt då vem som skulle vara er präst eller??

Vilket år är du född? tänkte att vi kanske vet vilka vi är

• Tosserydsbrud

Våran präst heter Ulla Johansson vi ville ha henne för hon döpte våran dotter förra året när jag ringde i juni var det ingen vigsel bokad så jag kunde välja vilken tid jag ville det blev kl 1500
    jag är född 73

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2