• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Blivande Jacobsson

Jag räknar med att lyckorus och adrenalin kommer göra sitt till och kommer därför bara ha en sjal. (Samma material som klänningen) Vi kommer inte vara ute så mycket. Ev under fotograferingen och då kan man ju värma sig emellanåt och på kyrkbacken efter vigseln men så klarar man nog även minusgrader!

• Sarge

Blivande Jacobsson & sterssad brud:

Båda Era bufféer lät jättegoda...hade jag inte varit upptagen med annat den dagen så hade jag kommit förbi & käkat....hi hi

Idag har jag bestämt blommorna !
    Det blir två olika rosor: Vendela (vit/cremefärgade) & Luxor (Vinröda med vit "botten") samt Orkidéer & lite grönt
    Kommer att bli jättefint !!

• Junis

Håller med Sarge; tycker bägge buffeérna låter toppen!! Gör ni allt själva eller är det catering??

Sarge: din bukett låter jättefin Jag beställde också för ett tag sen. Jag ska ha en rundbunden bukett med mörkröda rosor, små mango-kallor (orange/röda kallor) och hypericumbär. Å lite grönt antar jag. Runtom ska det blir tjock aluminiumtråd virad några varv men en tunnare silvertråd med pärlor på och sedan några pärlor i några av rosorna. Tror att det blir fint. Floristen sa det iallafall och tillade att jag inte behövde oroa mig för någonting!!

• Junis

Börjar bröllopsnerverna göra sig påminda hos er?? Jag börjar känna mig rätt stressad och nervös. Ffa oroar jag mig över att gästerna ska tycka att maten är äcklig och att festen ska bli tråkig trots att vi bara bjudit snälla, glada och bra-på-att-partaja-kompisar!! Sådant som man absolut inte kan planera innan oroar jag mig över. Allt annat tänker jag att det ordnar sig, men tänk om det blir en trist tillställning?

Dessutom åkte sambon till USA 2 veckor för jobbets räkning i går så här sitter man själv och våndas över planeringen och om allt ska klaffa. Himla taskig tajming får man lov att säga.... Det enda positiva med det är att jag är så olycklig över att han har åkt så det är inga tvivel om att jag har valt rätt man att gifta mig med. Alltid något!!

Ha det bra 1/10-brudar!!

• Blivande Jacobsson

Junis. Än så länge håller jag oron på mattan, jag ett strikt schema att följa på kylskåpet och det gör mig lite tryggare. Men jag håller med dig om att det som mest osäkert är det som man inte kan planera, kommer alla ha kul, kommer de gilla vårat annorlunda musikval i krykan osv...

Fy vad jobbigt att din blivande åky iväg Det skulle vara jobbigt även utan ett stundande bröllop...

Själva har vi dagisinskolning veckan innan och efter bröllopet, DET känns nervöst. När jag kommer ha som mest att göra och nerverna ligger utanpå så ska jag försöka visa kavlugn och inge säkerhet åt lilltjejjen. Det kommer bli spännande minst sagt

• Sarge

Junis:

Jag är inte avundsjuk...stackars dig som bli ensam 2 v. precis innan bröllopet!!

Mina nerver är lugna än sålänge....men jag är sååå irriterad på Posten som slarvat bort en av våra inbjudningar !
    Nåväl, det löser sig ändå...jag har frågat de inbjudna per mail om de ville komma...får förhoppningsvis svar imorgon jag skickar hursomhelst en ny inbjudan ifall dom vill spara !

Imorgon ska jag & min underbara tärna till frisören & se vad hon ska ha för uppsättning...ska bli roligt

• Gullan73

Hallå fattar ni tjejer, det är bara EN MÅNAD kvar idag!

• Gullan73

Vad har ni satt för osa? Vi hade 1/9, alltså idag och det är fortfarande några som inte svarat Hur gör ni med sådana? Påminner diskret eller utgår från att de är nej?

• Gullan73

Nerverna... börjar bli ordentligt stressat nervös ja!

• i höst?

Börjar också bli stressad! 1 månad kvar!!

Är liksom Junis mest orolig för själva festen. Vår lokal är lite halvdålig, så jag oroar mig för det. Har inte heller ngt band på festen, så jag oroar mig lite för också.

Hade också sista osa igår, och alla har svarat! Verkligen bra :)
    Hade bestämt mig innan för att ringa de som inte hört av sig, men nu behövs ju inte det. Jag skulle inte våga anta att det var nej i alla fall.

Har fortfarande inte hört ngt från kyrkan ang. att bestämma datum för att ses och diskutera vigselakten. När ska ni träffa er präst?

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2