• Sarge

1:a oktober-brudar ? - del 2

Halloj brudar !

Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"

Hoppas att alla hittar hit !

/Sarge

• Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2
  • Junis

krakelspektakel:

Er meny låter supergod! Blir nästan lite avis faktist!! Kul idé att tänka att det ska vara höstigt, det hade vi inte en tanke på. Vem ordnar maten, är det catering el festvåning el ni själva??

• Sarge

Junis & krakelspektakel:

Båda Era menyer låter helt fantastiskt goda !!!

Jag återkommer när vi bestämmt vad vi ska ha...

• krakelspektakel

Det är festvåningen som fixar maten.
    Kul att du gillar idéen. Hoppas att gästerna också gör det, men risken finns ju att de inte gör kopplingen. Trots att vi tycker den är uppenbar

Oavsett vilket så får de god mat

• krakelspektakel

Sarge:
    Ser fram emot att se er meny, Grand har mycket gott att välja på, ni kommer inte heller få det lätt

• Gullan73

Vi ska ha skaldjurscanapé till förrätt, hjortstek till huvudrätt, skippar dessert och går direkt på tårtan

• Sarge

krakelspektakel:

Nej du, lätt blir det inte.....vi har börjat kolla lite....men oj oj oj vad det är svårt.
    Det värsta är nästan att man känner sig lite "korkad" för att jag inte har den blekaste om vad vissa saker är !!
    Måste "googla" vissa maträtter...

• stressad brud

nu går tiden för fort tycker jag!!!

vilka mumsiga menyer ni har! vi ska bjuda på den här buffen

Ägghalvor med skagenröra, ugnsbakad lax med romsås, apelsin-och vitlöksmarinerad ytterfilé, örtmarinerad rostbiff, broccolipaj,potatissallad, pastasallad, tomatsallad, ost, frukt, kex, smör och bröd.

och sedan tårta till efterrätt!

Vi har fått svar från alla utom fyra, de har två dagar på sig sedan ringer jag och kollar läget

• Blivande Jacobsson

stressad brud: Skönt att det är fler än vi som "bara" bjuder på buffé och tårta
    Vår buffé har lite höst/vilttemma:
    Lufttorkadevildvinsknyten fyllda med timjan och rosmarincreme.
    Enbärsgravad lax & hovmästarsås.
    Tunnbrödsrullar med rökt hjortstek & kantarellcantadou.
    Löjrosmsmousse på kavring.
    Jag skulle kunna kopiera slutdelen på ditt inlägg ochså...
    Alla utom fyra har tackat ja men de har ju som sagt ett par dagar på sig...
    Syltade skogschampinjoner Renstektrostbiff & pepparrotscreme.
    Rökt lammfiol.
    Rårörda lingon.
    Bembakt mjukt bröd & hårt tunnbröd med messmör.
    Västerbottenpaj
    Äpple &mandelpotatissallad.
    Nu tror jag inte att jag glömt något... Jo, det vegetariska men det är inte riktigt spikat ännu..

• Blivande Jacobsson

Haha, vilken lustig ordning det bidde?!!! Förstår inte hur jag lyckas ibland...
    Men det kan ha något att göra med ettåringen i mitt knä som gärna vill skriva samtidigt som mamma

• Septemberbrud2005

Jag sitter och klurar på vad jag ska ha på mig utöver klänningen.... Det kan ju vara rätt kallt 1/10. Vad har ni andra för idéer? Ska ni ha någon större sjal? Bolero? Jacka? Ser gärna bilder om ni har också...

Svar på tråden 1:a oktober-brudar ? - del 2