1:a oktober-brudar ? - del 2
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Halloj brudar !
Då dom stängt av vår gamla tråd startar jag upp "del 2"
Hoppas att alla hittar hit !
/Sarge
Hej på er!
har inte kikat in på länge men nu är semestern över och stressen kommer krypande. Kan ni fatta att vi gifter oss så snart?! Allt är kaos "inget" är klart... Så skönt att det finns några andra här inne som inte har fullkoll heller! Och tänk om folk kunde svara direkt... vill veta hur många som kommer NU
Vädret behöver ni inte oroa er för tjejer, jag har beställt Brittsommar!
Var runt med fotografen igår. Det börjar kännas verkligt!
Har ni andra hört från prästen eller har inbokat möte med honom/henne? Hur långt innan brukar man ha det?
Och Junis: Självklart!!!
Gullan:
Vi ska ha vigselsamtal och övning (vid samma tillfälle) en vecka innan bröllopet bara. Det skulle vara två veckor innan men vi fick inte ihop det med präst och kyrka mm. Men det gör inte mig nåt, då har man det kanske färskt i minnet. Det dumma är bara att vi inte kan göra klart vigselprogrammet innan vi träffat prästen så det blir till att grejja med det i sista stund.
Tack tjejer, visste att jag gjorde rätt när jag köpte smyckena
min sambo är på svensexa! vi åkte till göteborg idag och ringde hans kompis för att de skulle byta grafikkort med varandra. Och så när jag hälsar på kompisen som vanligt med en kram så säger han bara att Tomas följer inte med hem igen
Så jag har ingen aning om vad de ska göra, ska bli kul att höra i morgon när han kommer hem!
åh vad kul för honom att ha svensexa !!
Du får berätta sen vad som hände
Tjejjer, idag är det 40 dagar kvar.....det börjar dra ihop sig
40 dagar, nu börjar det verkligen dra ihop sig
Äntligen börjar saker och ting lossna lite! Har nästan klart vilken musik vi ska ha och alla gäster har svarat så vi kan börja göra preliminär bordsplacering. Ska försöka beställa bukett i helgen, ringarna är inlämnade, kläder och smycken fixat. Har även hittat en skräddare som kan fixa till lite justeringar på min klänning.
Nu börjar det kännas roligt att planera igen Ett tag var jag mest stressad över allt som måste bestämmas och hinna fixas. Har dock inte haft "bröllopsmardrömmar" än däremot har blivande haft det, trodde bara det var vi tjejer som blev så här nojjiga över bröllop
Avis på dig krakelspektakel, oss har bara hälften svarat ungefär. De har i och för sig till 1/9 på sig, men vill börja kunna planera bordsplacering och sånt nu!
Halloj !
Nu ska vi bestämma menyn i dagarna....shit vad svårt...har Ni bestämt sånt redan ?
Ja, vi har bestämt och var dessutom och provåt i söndags. Trerätters med vin kl.13 en söndag, kan meddela att vi var helt sänkta resten av eftermiddagen
Vi ska ha:
-Laxcarpaccio på fjordlax med spenatsallad, färsk parmesan (dressing) och valnötsbröd.
-Kalvytterfilé med murklor i krustad, madeirasås och hasselbackspotatis.
-Vaniljglass i mandelkorg och säsongens färska bär.
+ Bröllopstårta förstås
Allt var jättegott så jag hoppas att det är lika gott när de lagar det till 70 pers. Återstår att se!!
Junis, låter jättemumsigt!
Vi ska ha:
*Halstrad gravad röding med löjrom och senapsdressing.
*Tournedos med kantarellsky och jordärtskocksgratäng
*Lingonparfait med fruktkompott och ingefärsflarn
*Bröllopstårta - svartvinbärsmousse
Försökte få det så "höstigt" som möjligt
Men det var knepigt, de hade massor av gott att välja mellan. Svårast var att bestämma förrätt och tårta tycker jag.