• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (5)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första, andra, tredje och fjärde stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg, på 3:an 811 inlägg och på 4:an kom vi upp till 581 inlägg.. Fortsätt skriva :D

KramKalas, Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)
  • Bride2B..

Blåklinten, you've got m@il 2 :D

• Billa

jag kan ju säga att jag är ateist och bröllopet betyder jättemycke för mig! Så jag tror inte att det har med det att göra!
    Men ja tycker oxå att man ska bry sig om sin kompis bröllop oavsett tro, kompisen har väl ändå rätt till stöd?!
    Ta det här inte på fel sätt Sanasol_ , det är inget angrepp mot ditt inlägg, men jag är verkligen sårad över mina kompisars reaktion!

• Bride2B..

Billa, man kan ju inte förvänta sig att alla glädjs åt ens beslut. Vissa motgångar får man ju räkna med. Det bästa är att du inte berhöver bry dig om eller lyssna på någon av de. Du gör precis som DU vill!

• Billa

Jo, jag vet, men det känns som att dom inte tar det på allvar för att vi är så unga!

• Bride2B..

Billa, då blir det väl upp till bevis sedan när det väl händer eller vad säger du?
    Skit i vad andra säger. Känns det rätt så är det rätt!! Jag har gjort detsamma, nu så accepterar alla det och tycker att det skall bli jätteskoj. 2007 är det ju ett tag till så jag skulle också varit lite sisådär "aja tills det kommer så får vi se" osv. (inget illa menat mot dig eller om era åldrar)... :)

• Sanasol

Nej, nej! Menade inte så, men flera som är ateister tycker att det är så tidigt för oss att gifta oss, men de vet ju inte vad vi känner! Och det är väl vi som får vara ledsna för deras skull då, de som inte upplevt det här underbara! :)

• Bride2B..

Jag vet inte men jag tror inte det handlar om religion precis, dvs ifall man inte är muslim och blir tvingad till ett giftermål vid en väldigt ung ålder!!

• Sanasol

Nej, det jag menade var bara att giftermål i tidig ålder förekommer oftare i kretsar där man är religiösa. Detta har inte med tvång eller något att göra utan handlar om kärlek, precis som för alla andra som gifter sig av fri vilja. Har två kompisar som redan är gifta, båda dem är kristna och de förstår mig väldigt väl, jag är tacksam för det stödet.

Finns ingen anledning att bli upprörd, unga gifter sig i större utsträckning i kretsar av frireligiösa t ex, det är ett faktum.

• Bride2B..

jodå det är sant. Människor kan ju variera som sagt... så länge du känner dig bekväm i ert beslut så behöver du inte bry dig om vad någon annan säger..! :)

• Billa

Oki Sanasol_ , det va så du menade! Jo men då förstår jag!
    Jag tror att mina föräldrar är lite vrånga för att dom vill att deras lilla dotter ska göra som dom, dvs gifta sig när man är 32 ! Sen när lillflickan kommer å säger att hon vill göra det när hon är 22 så reagerade dom väl på sitt sätt!
    Skönt att veta att man har sånt stöd här! Tack allihop! :)

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)