• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (5)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första, andra, tredje och fjärde stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg, på 3:an 811 inlägg och på 4:an kom vi upp till 581 inlägg.. Fortsätt skriva :D

KramKalas, Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)
  • Ebba82

Jag vet inte om jag har deltagit i den här tråden tidigare.
    Men jag kan börja med att säga att jag och min sötnos gifter oss den 13/8 det är på våran 6 års dag. Så vi känner varandra som vi känner oss själva =)
    Det är bara så rätt att han och jag gifter oss, det känns som att vi är menade att vara med varandra.

Jag tycker man ska vara lite försiktig med att gifta sig efter för kort tid med varandra. När man bara varit tillsammans i några månader finns det så mycket att lära om varandra. Det känns ju alltid bra då, man är så snäll och gullig mot varandra för att man ska bli omtyckt av den andre.
    Så är det ju. man har väl inte ens haft sitt första gräl.

Så ha inte för bråttom med giftermål!
    det är mitt råd =)

• hönapöna

Ebba82

Håller med dig helt och hållet, men samtidigt så skall man leva som om varje dag var den sista. VIsst är livet svårt att leva???

• Ebba82

Jo självklart får man inte glömma bort att vara spontan och romantisk =)
    Men det kan ju tyvärr leda till att man gifter sig med fel person om man är lite för spontan =O)

Jag skulle inte förlova mig efter två månaders förhållande. Men det är ju jag det =)

• Ebba82

Måste nämna en grej som jag stör mig på.
    För nån månad sen var det en tjej på en fest som frågade hur gamla vi var när hon fick höra att vi skulle gifta oss.
    När jag svarade att jag är 23 och min blivande 22 så svarade hon "gifter man sig då??"

gud så störande, man gifter sig väl av kärlek och inte av att man har en passande ålder??
    inte undra på alla som skiljer sig då, som gifter sig när de har "rätt ålder inne" och bara tar den kille som de har för tillfället typ.

Man kan träffa den rätte i vilken ålder som helst och då är det bara att slå till istället för att gå och vänta på att man ska bli en viss ålder.

Jag vart så paff av henne idiotiska fråga att jag bara svarade "ja" på ett förvånat sätt för jag fattade faktiskt inte hennes fråga.

• Bride2B..

Blåklinten... okej jag förstår... men kolla ifall ni kan "boka" in nått (fastän det är impulsivt;)) snart så jag kan kolla ifall jag behöver de till min klänning.. det kanske slutar med att jag lånar bara en.... (för du hade väl två?!)

Ebba82, usch jag vet vad du menar... jag får sådana kommentarer jämt *himlar med ögonen*

• hönapöna

Jag umgås i frikyrkliga kretsar där det är helt naturligt att gifta sig ung och tidigt i ett förhållande. Nu när vi varit ihop i fyra år så har vi nästan satt rekord i gänget. Hemma är det en helt annan sak. Man får lite kommentarer om att det är ännu för tidigt att gifta sig (de vet ännu inget om våra plander.) Visst är det en märklig värld man lever i!!

• Blåklinten

Bride2B..Ja jag har 2...ska kolla frakt priser i dag

• Bride2B..

hönapöna, ja man kan ju undra vad det är för värld

Blåklinten, okej.. get back to me as soon as you know :)

• Nikkis

Hejsan tjejjer!

Går allt bra i bröllopsplanerandet? Igår var det exakt en månad kvar innan jag gifter mig, pirrigt värre

Är det nån av er som har texten till För kärleks skull, med Ted Gärdestad? Funderar på att sjunga den för min M2B när vi gifter oss nämligen!

Ha det gott alla brudar!! O fruar oxå såklart!

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)