• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (5)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första, andra, tredje och fjärde stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg, på 3:an 811 inlägg och på 4:an kom vi upp till 581 inlägg.. Fortsätt skriva :D

KramKalas, Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)
  • Bride2B..

Nikkis, nää det är samma sak här... Ett stort problem har uppstått då de jag trodde skulle göra min tårta inte kan längre... har under de två senaste dagarna sprungit runt i konditorier och bagerier och frågat... fortfarande inte som kan göra det JAG vill ha :(

Jag har en tid på ett konditori på fredag och ett på lördag. Man vill ju ha ett rimligt prist också.... vill inte pejja mer än 2500 kr egentligen för en tårta.... men men vi får väl se hur det slutar...! Blommorna är bokade nu i alla fall (gjorde det igår). Jag sparade 3000 kr så jag har 3000 kr plus i kassan.. (fastän de inte finns där ännu.) Kanske kan man lägga lite extra på tårtan istället..? äsch jag vet inte. vi får se!

Vilken tårta skall ni ha?

• Nikkis

Vi ska ha en 5-våningars cremefärgad tårta, med som ett pärlband runt o fjärilar (i samma jusa färg). Sen ska det se ut som att det "rinner" ner rosor från toppen ner tilll nedersta o så ska det ligga med nån stargaze lilja, så den kommer att föra tankarna till brudbuketten är det tänkt Sen har vi ett brudpar på toppen, jättefina

Vad är det för en du vill ha då?

Hur många personer kommer på erat bröllop förresten?

Hur ska blommorna se ut då? Brudbuketten o det alltså

• Bride2B..

hmm låter nästan som min förutom fjärilarna...? har du inte sett min?groups.msn.com/JulieMarcus/trtor.msnw&PhotoID=115

INGEN kan tydligen göra den som jag vill... och det är NÄSTAN exakt som på bilden.. :(

• Billa

Bride2B.. : Jag kollade på tårtbilden! Så fin tårta! Men jag måste säga att den är inte gjord på svenskt vis! Det är en engelsk lr amerikansk typ. Dom käkar ofta tunga frukt tårtor på bröllop, å dom kan man ställa på varann så där! Den kan man inte med en tex prinsess! Möjligtvis två våningar! (är konditor)

Sanasol_:Hittade bild på våra ringar! www.tcol.se/ Under fantasy och sista sidan bland dom andra raden första till vänster! Hehehe, hoppas du förstår! Artnr: 1593 !

Otroligt fina ringar ni valt! Har ni köpt dom än?!
    Låter som fina färger! Jag gillar gammelrosa! Grönt med för den delen!
    Vi har varit tillsammans i 2,5 år! Förlovade sen 11/6 i år! Jag är 20 (21 i november) Å min M2B är 23 (24 i oktober)!

Ni då?! Har ni varit tillsammans länge?! Å ålder?!

• Sanasol

Billa, nej vi har inte köpt ringarna ännu eftersom det inte känns så brådskande. Förlovningen blir ju officiell först till jul och det känns himla bra det! :)Är dock osäker på om jag ska ha vitt eller rött guld, har svårt att bestämma mig.

M, tror färgerna blir väldigt fina. Tror också att det kommer att bli lite ljusgrått i dukarna bland annat.

Vi har varit tillsammans snart ett år, men det känns helt rätt och vi är båda överens om vad vi vill! :) Känns toppen!
    Jag är 20 (fyller 21 i år) och min blivande 23.

• Nikkis

Nej hade inte sett den innan, men den var jättefin

Ser inte riktigt ut så, ska ha vår på en ställning, o så faller blommorna inte snett, som det såg ut att göra på den där, utan rakt ner.. Är så svårt att förklara

Vad tråkigt att du inte hittar nån som kan göra den, men om dom kan göra dom i U.S.A borde dom ju kunna göra dom här, om dom gör innehållet i tårtorna på samma vis. (Såg Billas inlägg här ovanför)

• Snärtan

Hur mycket kommer ni få betala för era tårtor?
    Jag har fått priset 29:- /bit för den jag sett ut.

• Nikkis

Jag har betalat 28:-/ bit. Både 28 och 29:- biten är ganska billigt för bröllopstårtor, brukar kunna hamna på uppemot 45:- biten...

• Snärtan

Ååå vad bra! Har själv ingen koll på vad man brukar betala för saker och ting...
    Men det lät ju bra att det var billigt! :D

• Bride2B..

Billa, tack så mycket.. jag ska ha ett möte med 2 konditorer imorgon och en på lördag. förhoppningsvist går det ändå.. *håller tummarna*
    Jättefina ringar förrästen.. jag kan lägga in bilden här ifall du vill.. :) www.tcol.se/images/hi_1593_4_5.JPG

Nikkis, var det en likadan som min nästan eller? jag har sett upp mot 75:- biten *gulp*

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (5)