Är också träningsfreak men har faktiskt tillåtit mig själv en lugnare period under sommaren. Vilket innebär 2 träningar i veckan plus promenader. Normalt tränar jag 4 ggr/veckan. Trots detta så gick jag ned i vikt och det berodde nog främst på att jag jobbade på distans (från Frankrike) och då lagade alla luncher själv, åt mindre men oftare och inga fikaraster med bullar. Så ändrad kost gör susen! Dessutom när jag tränar hårt så blir jag ooootroligt hungrig och bara måste äta MASSOR!
Har fått in en massa prisuppgifter från fotografer och oj, vilka prisskillnader. Då har jag ändå inte frågat det allra dyraste fotograferna utan ligger någonstans i medelklass.
Ska försöka ta mig en tur till Ljungrens (pappershandel i Gamla Stan) i veckan för att kolla papper. Har inte bestämt mig om det blir "hemmagjord" inbjudan eller köpt. Skönt att slippa stämpla men samtidigt har jag inte hittat någon färdig inbjudan som känns helt rätt.
Samma gäller dragéer (mandelgodis) som vi ska ge till gästerna (tradition i Frankrike). Köper man färdigt (otroligt vackra) påsar kostar det en förmögenhet. Det går att köpa dragéerna per kilo och sedan göra egna påsar (alt köpa på Panduro) och smycka dem hur man vill. Åter igen...det blir mer och mer pyssel och jobb...vilket jag försöker undvika.
Det är därför vi har bokat på restaurang ... för att få ett helt paket. Inte behöva tänka på catering, personal etc. I slutänden sitter jag nog ändå där och stämplar, fyller påsar med dragéer, drar kronblad av rosor och knåpar vigsel- och festprogram, dukning etc.
Hur mycket ska ni själva fixa inför bröllopet?