• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • mia_maj2006

Pusselina: Jag kände som du. Jag läste på BT att många tänkte gifta sig 27 maj och fick bråttom att boka. Lokalen hade inte ens en bokningslista för nästa år så där fick vi preliminärboka. Hon sa "Det är bröllop va...Det är bara ni som bokar så här tidigt" Men vad gör man när man vill vara säker på att få precis vad man vill på sin stora dag. Det gör inget om folk tycker man är lite knäpp...

• mia_maj2006

Min svärmor har lovat att sy en näbbklänning till vår lilla dotter. Jag är jätteglad över det för då får man den precis som man vill och dessutom blir det nog ca 350 kr billigare än budget. Svärmor ska sy sin egen klänning till festen också och så hoppas jag att hon kan hjälpa mig med att sy in min klänning. Det är skönt att ha någon nära till hands som kan sy. Min klänning är dimensionerad för någon med E-kupa och det har inte jag...

• Pusselina

mia_maj2006:
    Ibland får min omgivning mig att känna mig som ett freak (å andra sidan - det är jag kanske!) men jag anser att om jag vet vad jag vill ha varför vänta med att boka så att möjligheten kanske försvinner?!
    Min sambo ska disputera i januari och han har ännu inte bokat datum eller festlokal (det finns en lokal som skulle passa SÅÅ bra) och jag försöker att inte lägga mig i, för det är hans "grej" men det är svårt!

• msbine

Tror att det här med hur tidigt man bokar är lite beroende på vart man bor. Här i Helsingborg är man tvungen att vara ute minst ett år innan för att få de "bra" lokalerna och kyrkorna. Jag bokade kyrka och lokal i april och då hade de flesta ställena redan fullt.
    Jag blev åxå stirrig när man läste hur tidigt alla var ute, därför började vi boka i april, och tur är väl det ;)

• msbine

Pusselina: Vad är disputera?

• Pusselina

msbine:
    Disputera är när man försvarar sin doktorsavhandling på universitetet. Man forskar som doktorand i 4-5 år och sen skriver man en liten sammanfattning eller bok om vad man gjort under dessa år som man sen redovisar med en opponent (nån som ställer svåra frågor). Det vanliga är att man sen firar sin examen med en fest på kvällen. I och med att vi dessutom har ett bröllop att ordna i maj så hade vi tänkt dra ner på sambons fest till en mingel- och drinkfest i en lite mindre lokal och inte ställa till med brakskiva (min blivandes eget val).

• msbine

Ok, då förstår jag. Hade aldrig hört ordet innan. Håller med att det kan vara bättre att dra ner hans fest och satsa stort på bröllopet istället.

• msbine

Var bara tvungen att berätta att vi har fått våra ringar idag ;) Blev lite specialbeställning, men de blev precis som vi ville ha dem
    Här kommer länken om nån vill se;
    www.tcol.se/
    Artnr (B)T2015 fast vi bytte plats på guldet och titanet ;)

• Pusselina

Grattis msbine! Jättefina ringar!

Vi bokade festlokal igår - mycket riktigt var den 27 maj redan bokad, 3 juni som vi hade som alternativ var också bokad så tillslut fick vi nöja oss med den 20 maj! Vill man ha pingst eller kristiflygare helegn får man alltså vara ute i MYCKET god tid. Nåja, jag är jätteglad i alla fall - nu har vi ett datum att se fram emot och fortsätta planeringen inför. Ska ringa kyrkan idag och hoppas att det hela går ihop...

• Pumbaalina

Vi bokade också festlokalen igår. De hade inte ens någon bokningskalender för så långt framåt! Det är nog olika för var man bor.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd