• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Mayfly

mialid - Skönt att höra en till som ångrat klänningvalet! Jag är inne på att ha en ganska enkel variant, inte nödvändigtvis en som är avsedd att vara brudklänning. Får se om jag lyckas sälja min första, det är en av de finaste KiK-modellerna (enligt mig) så jag tror nog att det ska gå bra.

msbine - Man förlorar definitivt på att köpa och sälja, jag önskar att jag inte hade köpt den (av samma anledning som du nämner) men nu är det som det är..

Vad är ni inne på för typ av klänningar? Just nu är jag inne på något "alternativt", som den här Chanel-klänningen: www.elle.se/mode/april05brollop/slideshow/2.jpg

Vi har berättat för snart alla vi ska bjuda att vi ska gifta oss, det är ingen hemlighet för oss.

• msbine

Mayfly: Jättefin klänning!
    Själv vill jag dock ha nåt lite mer traditionellt...

• mialid

Jag hade sån tur att jag hittade min drömklänning. Lagom mycket pärlor, ganska långt släp och axelbandslös. Nu har jag tvingat mig själv att inte titta på andra klänningar. Jag har provat min klänning här hemma och känner mig bara sååå vacker.

• Pumbaalina

Här kommer en till den 27:e!!

• msbine

mialid: Jättekul att ha hittat DEN klänningen man vill ha, e jätteglad för din skull!

Pumbaalina: Välkommen! Hur går planerna?

• Pumbaalina

msbine
    Tackar! Har inte kommit så långt än. Idéer finns, men än så länge är bara kyrkan bokad.

• msbine

Pumbaalina: Kyrkan e ju det viktigaste ;) Vart ska ni gifta er?

• Pumbaalina

msbine
    Ett litet kapell i Esmared utanför Halmstad. Där är jättefint! Jag är så nöjd!

• Pusselina

Hej alla majbrudar,
    här kommer en till!
    Jag hoppas på att vi kan gifta oss den 27 maj men vi har ännu inte bokat varken kyrka eller festlokal...dock ska det göras nu i veckan (vi vill prata med ägarna och se festlokalen med egna ögon innan vi bokar). Efter att ha sett hur långt många här på BT har kommit i planering så blir jag lite orolig.I synnerhet som den 27:e säkert är ett poppis datum i och med långhelgen!
    Jaja...det ordnar sig väl...

• Pumbaalina

Jag hade ingen aning om att det är en långhelg förrän jag läste det i den här tråden! Tänk att vi lyckades pricka det!

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd