• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • Idesprutan

Halloj halloj

Ny trad och allt. Herregud en annan har ju legat pa koksoffan och sovit vad galler planeringen. Har inte gjort ett pillesket pa flera manader.

Idag provade jag flera klanningar och nu har jag besluts angest. Jag tror inte att jag skall bestalla fran Lavendar, kanske mina brudtarne klanningar forst och sen far vi se. suck, dessvarra ar ju klanningarna svin dyra. Snyft snyft.

Naja, lokalen ar bokad och sa. Dags att borja jobba pa inbjudningskorten och "save the date" kort.

• msbine

Idesprutan; Kolla på nixas klänningar. De har jättefina klänningar till bra priser.

• Idesprutan

Msbine: Lite svart for jag bor i USA

MEN NU HAR JAG kopt min klanning. Jatte exalterad. Precis som jag vill ha, nagra mindre justeringar och andringar. Jag har bilder om nagon vill se.

Har borjat jobba lite pa inbjudningskorten. Skall ha bade svenska och engelska inbjudningar. Allt skall vara tva sprakigt sa det blir till att gora och allt skall vara i olika upplagor, ett for Svenska brollopet och ett for det Engelska.

Herregud, nar skall man ha tid att jobba da?????

• msbine

Idesprutan; sorry, visste inte att du bodde i usa.
    Kan vara lite jobbigt att göra allt dubbelt upp på både svenska och engelska, tycket att det är tillräckligt jobbigt att göra allt en gån bara....

• msbine

Så har han äntligen friat! Igår hände det under vattnet på ett dyk i Ablahamn ;) Skönt att det nu är officiellt!

• mia_maj2006

msbine: Grattis! Det är så skönt när det är officiellt och man verkligen kan njuta av att nu kommer det att bli bröllop.

Vi beställde ringar igår, vi ska båda ha väldigt klassiska ringar. Beställde dem från Hellkes så det blev inte speciellt dyrt heller. Bokningsbekräftelsen har kommit från Skansen så nu är det helt säkert att vi kan vara där. Snart börjar jag jobba igen efter föräldraledigheten och då blir det mycket mindre tid att lägga på både bröllopsplanering och på BT. Skönt att huvuddragen till bröllopet är klara och att både lokal och vigselplats är bokade.

• jess.

Hallå tjejer

Vi hade funderingar på Maj när vi skulle bestämma datum men det blev 10 juni-06 istället,tror att det är lite varmare då .
    Hur kommer det sig att ni alla har valt just Maj månad? Någon särskild anledning?

• mia_maj2006

Jag valde maj främst för att jag ville festa i flera dagar eftersom folk kommer att flyga in till bröllopet. Vi ska gifta oss Kristi Himmelfärdshelgen vilket gör att torsdagen är ledig. Det är den även i Finland och i Frankrike där det kommer gäster ifrån. Det gör att de kan ta en liten minisemester i Sverige. Sedan har folk inte börjat ta semester ännu vilket gör att folk förhoppningsvis kan komma. Det är också lite tidigt för skolavslutningar och så vilket skulle kunna göra att folk uteblev. Så nu blir det party på torsdagskvällen, sightseeing på fredagen, bröllop på lördagen och presentöppning på söndagen. Fyra dagar firande passar mig perfekt då jag hoppas att detta blir mitt livs enda bröllop.

• msbine

Vi valde maj pga av den enkla anledningen att vi har en semester till Kroatien/serbien planerad till första veckan i juni, så den 27:e maj passade jättebra, så blev det liksom bröllopsresa och semester i ett. Visste inte att det var Kristi flygare helgen när vi bokade datum, men det är ju alltid positivt att man har lite ledigt innan ;)

• NeWil 2006

Vi ska också gifta oss i maj 2006. Den 6/5 blir vår dag. Att vi valde det datumet... tja. Det var så att vi först ville gifta oss på midsommardagen men det gick inte för kyrkan vi ville vara i förrättade inte vigslar den dagen :( Så då fick vi tänka om och tog då ett datum i närheten av när vi träffades. Träffades 5:e maj 1998 och förlovade oss 5:e maj 2004. 5:e maj är tyvärr en fredag 2006 så då fick det bli den 6:e maj istället. Funkar finfint tror jag.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd