• mia_maj2006

Maj 2006 - ny tråd

Hejsan,
    de tog bort vår tråd så jag tänkte att startar den igen.

Nu är det officiellt att vi ska gifta oss. Alla blev jätteglada. Jag har inte talat om det för alla kompisar ännu men ska tala om det för mina närmsta tjejkompisar ikväll när vi ska på Allsång på Skansen. Eftersom vi ska gifta oss på Skansen kan jag visa dem lusthuset där vi ska gifta oss.

• Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd
  • mia_maj2006

När det gäller att göra bröllopet personligt så ska jag göra egna vinetiketter och sätta på vinflaskorna, kanske inte alla men i alla fall de första 10 av varje sort. Vi ha klotterplank på toaletten istället för gästbok (inte så att någon av oss någonsin klottrar men jag tyckte det var en kul idé). Varje toalett ska även ha en gerbera i en vas och förhoppningsvis rosa handdukar om det finns någonstans att hänga upp dem. Men det som mest signifierar oss är nog ändå förfesterna som vi ska ha på varsitt håll på torsdagen innan vigseln. Jag ska ha "Glamour girls night" med champagne och snittar tillsammans med mina vänner och lyssna på schlager medan min m2b ska ha "Angry boyz night" med öl, whiskey och pizza med sina kompisar och lyssna på hårdrock. Angry boyz night startade de med när vi bodde i Nice och grabbarna samlades för att lyssna på musik. Många av våra kompisar från den tiden kommer från olika delar av Europa till vårt bröllop och det är kul att återuppta den traditionen. Själv tycker jag inte om hårdrock men gillar champagne så därför ordnar jag en egen fest och dessutom tycker nog grabbarna att det är roligare att ha den kvällen för sig själva.

• mia_maj2006

Om det regnar så blir vi olyckliga gifter oss under ett paraply eller om det är helt hemskt inne i lusthuset. Gästerna kommer att bli informerade om att ifall vädret blir alltför dåligt kan de välja att bara komma till festen men jag hoppas att det inte ska vräka ner. Fast gifta blir vi ju ändå även om vi inte har några gäster. De närmast sörjande (föräldrar och syskon) får plats inne i lusthuset om vigseln måste vara där.

Men jag har köpt ett stort fint vitt paraply att ha till vigseln och eftersom jag är förberedd på regn så kommer det inte att regna

• msbine

De hade jag glömt ;) Tårtan kommer vi ju att ha speciellt.. Den kommer iofs att vara i två våningar, men den kommer att vara dekorerad som ett hav med ett brudpar som är dykare Lite skoj eftersom m2b friade under vattnet på 12m djup.

mia_maj2006; Jättekul med egna låtar som betyder mycket för en och som representerar en själv ;) Å tror säkert att vädret kommer att vara fint, maj brukar vara fint.

• mia_maj2006

msbine: Oh, tårtan låter jättehäftig! Coolt med en tårta som stämmer in på dukningstemat. Och jag blir lite nyfiken. Hur friar man på 12 meters djup? Höll han fram en ring eller är ni bra på teckenspråk? För inte kan man prata när man dyker, jag har aldrig dykt så jag vet inte.

• msbine

Han satte sig på knä på havsbotten och srek "vill du gifta dig med mig" på en skrivtavla och band ett rött band runt fingret på mig ;)

• Lapinette

msbine - vad häftigt! Kunde han se att du svarade ja??!!!

Själv så fick jag ett mer vanligt restaurangfrieri. Vid efterrätten frågade han om jag ville ha min födelsedagspresent (fyllde år dagen innan)och oooops det var en ring!

mia_maj2006 - så ni har bott i Nice?! Vad gjorde ni där, pluggade eller jobbade? Själv så bor jag ju halvtid i Cannes...fast det har jag nog redan tjatat om på den här tråden massor med gånger så ni är nog uttråkade på att höra det!

Låter jättekul med förfest. Själva funderar vi på att ha något för släkt och vänner som planerar att stanna några dagar i Stockholm. Kommer dock inte att planera något förrän närmare bröllopet då vi vet vilka som kommer upp och mellan vilka datum...antingen en middag på torsdagen eller något på söndagen. Vi får se! Känns som det redan är så mycket annat att tänka på.

Klotterplank lät skoj, hur gör ni då? Någon träskiva som det går att skriva på...eller? Har inte sett toaletterna på restaurangen...ska nog inspektera och se om vi kan göra något liknande. Gästbok brukar bli så himla formellt och tråkigt...åtminstone har jag varit rätt tråkig själv när jag har skrivit i sådana. Mest Lycka till och sånt!

Vi håller tummarna för en jättefin maj 2006!

• mia_maj2006

Lapinette: Jag jobbade som programmerare i Sophia Antipolis och pojkvännen följde med och pluggade lite franska på förmiddagarna och cyklade i bergen på eftermiddagarna. Det var en jätterolig upplevelse även om jag kom på att jag inte riktigt klarar av det franska företagsklimatet. Dessutom tyckte jag att det var jättejobbigt med alla "drageurs" som ville ha med mig på fika, promenera med mig, pussas, tafsa... Man är ju van att kunna gå ut på gatan utan att bli antastad men så var det inte om man gick själv på Promenade des Anglais. Men jag älskade våra beachpartyn men vin, och och baguette på stranden nedanför Hotel Negresco och min favoritaffär Pimkie...

• msbine

Jodå, han kunde se att jag svarade ja ;) Jag nickade så jag höll på att tappa regulatorn (den man andas genom) och skrev ett stort JA på skrivtavlan. Sen var det ju av med regulatorerna och en massa pussande under vattnet :)

Måste vara kul att jobba utomlands, jag har alltid velat, men aldrig vågat, tror inte att jag hade klarat av att vara ifrån min syster nån längre period.

Lapinette: Ska ni bo i Cannes på heltid efter bröllopet eller hur ska ni göra?

• Lapinette

Ja du, msbine, om vi det visste. Vi kommer att fortsätta som vi gör nu tills någon av oss hittar ett jobb...antingen Cannes eller Stockholm. Han kan absolut tänka sig att flytta hit (han bodde här när vi träffades) och jag har inget emot Cannes (havsutsikt, pool, varmt och sol!).

mia_maj2006 - min pojkvän jobbar också i Sophia Antipolis. Jag har inte jobbat i Frankrike och de jobb jag har sökt har varit på internationella företag där jag vet att företagsklimatet är lite annorlunda. Engelska som koncernspråk, mycket utlänningar som jobbar där etc.

Och visst blir man "raggad" på ett annat sätt. Tutar ute på gatan, killar som ska flörta med en på gymet, men än så länge har jag inte "lidit" av det och för det mesta så är jag med min pojkvän och då vågar ingen göra något.

Svar på tråden Maj 2006 - ny tråd