• Piff&Puff

någon som ska gifta sig augusti 2006?

hEJ!
    Skulle vara kul att prata med någon som också skall gifta sig nästa år. Kanske prata lite ideer och kanske få lite tips.
    Se hur långt ni har kommit med eran planering. Vi har inte kommit så långt på grund av våra barn fått vattenkoppor. Men vi har bestämmt datum, vigselplats + fest-lokal. Temat kommer vara marint. Då tror
    många att man ska ha blått, men inte i vårat fall. Färgerna kommer gå i creme och vinrött. Skulle bli jätteglad om någon hörde av sig
    KRAM PIFF&PUFF

• Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?
  • SommarBrud2005

Hej PiffoPuff,

Vi skall gifta oss den 27/8, ett lagom stort bröllop med ca 30 gäster. Vi hoppas på fint väder så att vi kan vara ute. Planeringen går bra så här långt men kört fast med placeringskorten, eftersom ingen av oss kan texta och att beställa verka jätte dyrt.´Hur skall ni göra?

• Piff&Puff

HEJ SommarBrud2005!
    Eftersom vi ska ha marint tema så ska vi plocka fina platta stenar i sommar som vi ska ha som placeringskort. Jag har samma problem som ni att jag inte kan skriva så snyggt. Men jag har den turen att min granne kan texta väldigt snyggt.
    Jag vet många som har skrivit ut placeringskort på datorn och klippt ut.
    Kram Piff&Puff

• SommarBrud2005

Ja det ordnar sig till slut...
    Vi har valt att ha naturfärger som tema och kommer att lägga ut sjösten på borden som dekoration. Har du kläder klart?

• wedding2006

Smyger mig in i diskussionen, dock planerar vi bröllop i juli som det ser ut för stunden.

Ska ni gifta er i Göteborg och var har ni tänkt att ha er bröllopsfest???

Är en aning smått förvirrad av utbudet bland festlokaler här i Gbg - men tämligen besviken då jag inte lyckas finna de jag söker...

• Piff&Puff

Hej SommarBrud2005!
    Var tvungen att gå och lägga mig efter som mina barn har vattenkopper och man vet inte om man får sova.
    Du undrade om jag bestämmt klänning än! NEJ jag har inte ens börjat att titta på detta.Vi får ta detta när barnen blivit friska. Hur långt har du kommit? Dum fråga eftersom du gifter dig nu i sommar. Jag hoppas att du får en riktigt trevlig bröllopsdag. Får man fråga vad ni ska ha för musik om ni ska ha något?
    KRAMAR PIFF&PUFF

• Piff&Puff

Hej wedding2006!
    Nej jag ska inte gifta mig i göteborg utan några mil utanför i anneberg. Vi har inte helt kanske bestämmt kyrka. Det lutar emellan Onsala kyrka eller Älvsåker
    kyrka. För våran festlokal ligger i älvsåker.Det är en bygdegård som ligger ganska så lummigt. Den första lokalen som vi bestämmt oss för att hyra. Låg intill vattnet i Onsala men just som vi skulle hyra så ändrades reglerna.TYPISKT!
    Anledningen att vi valt bygdegård är att vi blir närmare 90 st, så vi har inte råd med restaurang.
    Kram Piff&Puff

• HanOchJag

Hej hej..Smyger oxå in i diskusionen KOmmer att gifta oss i augusti 2006 som det verkar nu blir det den 20de. Hade helst velat den 28de men känns som att många kommer tacka nej på grund av att det är en vardag..

Sitter just nu hemma och pysslar med inbjudningskort, placeringskort osv. *kul kul det dära*

• Piff&Puff

Hej HanOchJag!
    Hur tidigt har ni tänkt att skicka ut era inbjudningskort. Vi hade tänkt att skicka ut ett halvår innan. MEN det kanske är för sent. Har ni bestämmt något tema.
    Kramar Piff&Puff

• tattooz

vi kommer att gifta oss den 5 aug 2006. Kyrkan är bestämd men ännu ej bokad.. hoppas det funkar- tar tag i det efter semestern. Underbar liten vit rundkyrka perfekt för drömbröllopet! festlokalen- har några alternativ- ska till en fin bygdegård imorgon då de har auktion där, men jag går dit endast för att kolla in inredningen- potential för festen..
    Angående dekorationer -jag är inne på vitt och aningen guld och rött, och älskar ju havsteman, har nästan hela huset i de färgerna alltsså vitt o blått, men jag undrar hur du hade tänkt dig det hela piff&puff?
    mvh tattooz

• Piff&Puff

Hej tattooz!
    Jag hade tänkt mig att duka med sand på bordet med stenar och vita och beige färgade snäckor och sjöstjärnor.Sedan hade jag tänkt mig att eventuellt ta värme ljus och limma på ca 0.5cm naturfärgatsnöre eller tråd och linda runt. På ikea finns glasljulyktor i glas för 4:-/st som jag tänkte fylla med krossat glas och sticka ner vinröda rosor. Även servetterna ska gå i vinrött.Tänkte även lägga ut lite drivved på borden.PÅ calligraphen finns inbjudningskort som går i sjötemat som heter amare som vi funderat över. Men som sagt det är ett år kvar och man hinner att ändra sig.
    KRAMAR PIFF&PUFF

Svar på tråden någon som ska gifta sig augusti 2006?