• Jenny24

Nån som ska gifta sig i slutet av Juli

Hejsan
    sitter och går igenom alla tusen papper för att se så man inte har glömt något. har en lista som jag kan bocka av för att se hur långt jag har kvar tills allt är klart. Mina nerver har börjat leka med mig nästan för mycket och dom sista dagarna har jag märkt att jag lätt kan få en massa tårar i ögonen å snyfta.. ska det vara så??

Hur långt har ni kommit? Har nerverna börjat att leka med er?

• Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli
  • elgskog

Fresan

Jag är från Skåne! Älskar Ales Stenar!!
    Gud vad mysigt med medeltidstema, kan tänka mig att du har en väldigt fin klänning då.. .-)

Då har ni lite samma "problematik" som vi med att gifta sig på en offentlig plats. Man vet inte om det är mycket turister/folk där som riskerar störa. Vad har ni tänkt kring det hela? Vi funderar på att hänga upp skyltar som ber dem om att vänligen vara tysta ellernågot sånt. Men det finns ju inga träd där ni ska vara..

• Fresan

elgskog
    Jag är också från Skåne (men bor i Sthlm)
    Jag har pratat med turistguiden och de ska hålla sig undan kl 15:00. Dessutom ska vi sätta upp skyltar där vi ber folk respektera vår ceremoni och för det bjuder vi på äpplen.

• elgskog

drea

Gud så vackert!! Och romantiskt med ett vitt litet kapell.

Ett tips på dekoration av gången i kyrkan som jag sjäv tycker är så fint är att hänga upp små krukor, zinkhinkar längs stolarna i gången. I hinkarna har ni vatten och blommor samt knyter ett band eller stor rosett. Tittade lite på din sida med bilder, din klänning är ju såå fin! Om du hade velat skulle bandet på hinken kunna gå i samma färg. (om det är den med band i midjan du ska ha) Eller om ni väljer att låta havstemat komma igen på något vis. Gus jag får massor av idéer..

Ska du ha rosa blommor? (jag med i så fall!). Jag har hittat bilder på de blomsterhinkar jag menar men jag har ingen sån där bra sida att visa dem på, tyvärr.. Förstår du hur jag menar? Det är så vackert att gå in genom en blomstergång. De kan även hänga på varannan stol.

• elgskog

Fresan
    Vad smart att bjuda på något, då kan folk inte bli lika sura. Det ska vi kopiera. Respektera vårt böllop, det var fint uttryckt. Vi vill inte att det ska låta för hårt typ: Please be quiet!

Hur säger man det kort men bra på engelska? Wedding! Please show respect.. ? Nej.. ha ha Har ni några idéer??

• elgskog

Oj, jag får nog sluta vara så snabb på att svara..
    känner att det är lätt att bli beroende, men jag tycker det är så skönt att bolla saker med andra i samma sits. Skulle vilja prata om tusen saker..!

• elgskog

drea

Hur gör man för att få en sådan msn-sida där man kan visa bilder?

• drea

elgskog,

Ja det var bra förslag!! Min syster åker ut lite tidigare till ön och får fixa med dekorationerna, jag ska ta ett snack med henne!

• drea

elgskog!

Har du hotmail? Då kan du lätt öppna ett konto. Öppna mailsidan och välj högst upp på sidan "webbgrupper" där klickar man sig vidare och kan lägga upp bilder! Jätte enkelt och bra!

• elgskog

drea
    okej, ska skaffa en hotmail och försöka
    Tack!

Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli