• Jenny24

Nån som ska gifta sig i slutet av Juli

Hejsan
    sitter och går igenom alla tusen papper för att se så man inte har glömt något. har en lista som jag kan bocka av för att se hur långt jag har kvar tills allt är klart. Mina nerver har börjat leka med mig nästan för mycket och dom sista dagarna har jag märkt att jag lätt kan få en massa tårar i ögonen å snyfta.. ska det vara så??

Hur långt har ni kommit? Har nerverna börjat att leka med er?

• Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli
  • drea

Wagner har gjort den andra kända brudmarschen!

• Jenny24

elgskog

det verkar som ni har tusen saker att tänka på, när jag läser din lista så är jag smått glad att vi valde kyrkan men det hade inte varit helt fel att gifta sig ute heller =)

• drea

Elgskog,
    Jo, jag har gjort det en gång tidigare och det var jättekul! Jag gifter mig ute på Sandhamn och där finns inte riktigt någon att anlita som sminkös, så det blir att göra det själv. Hoppas det blir snyggt!

• elgskog

jenny24

Då bör jag kanske lägga till att jag(vi)ska baka tårtorna själv, jag ska binda min egen bukett samt göra alla bordsdekorationer, vi ska inreda lokalerna dagen innan, laga förrätten samt snittarna till champagnen... ha ha

Tur jag är van vid att hålla i projekt, annars hade det nog blivit för mycket. Men själva bröllopsdagen så har vi noll ansvar. Vi har många som ska hjälpa oss.

Men jag känner att jag borde lägga på ett kål nu med smågrejor som är kvar. Jag bör kanske lägga til att jag är helt ledig fram till bröllopet och har haft gott om tid det senast halvåret också.

• elgskog

Alla

Hur ska ni inreda/dekorera era festlokaler eller ceremoniplatser/kyrkor? Jag tycker det är så kul med sånt och skulle gärna vilja höra era idéer.

• drea

elgskog,

Jag vet inte riktigt. Vill gärna ha något i kapellet, kanske blommor eller så. På restaurangen kommer vi att ha lite skärgårdstema på bordet, med stenar, snäckor och ljus. Namnskyltarna är stenar som vi skrivit namnet på!

• Fresan

elgskog
    Eftersom vi har ett medeltida tema ska vi smycka enkelt. På vigselplatsen (Ales stenar) ska vi lägga en stor blomsterkrans där vi ska stå.
    I gästabudsalen smyckas det med björkris, murgröna och jordgubbar. Enkelt men säkert väldigt vackert.

Hur ska ni ha det?

• elgskog

drea

Förlåt, men kapell, är det en liten kyrka eller hur ser det ut?

• ^mia^

jösses vad snabba ni är tjejer.!! Tackar så mycket.!! Hittade den jag tänkte på men vet inte om jag vill ha den (oj som det låter jag jag jag..) beslutsångest som vanligt.!! ;)

Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli