• Jenny24

Nån som ska gifta sig i slutet av Juli

Hejsan
    sitter och går igenom alla tusen papper för att se så man inte har glömt något. har en lista som jag kan bocka av för att se hur långt jag har kvar tills allt är klart. Mina nerver har börjat leka med mig nästan för mycket och dom sista dagarna har jag märkt att jag lätt kan få en massa tårar i ögonen å snyfta.. ska det vara så??

Hur långt har ni kommit? Har nerverna börjat att leka med er?

• Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli
  • elgskog

Hej!

Ska också gifta mig den 30 juli... upptäckte att det nästan bara är 2 eveckor kvar! Shit, blev helt nervös när jag läst igenom tråden. Jättekul att det är så många fler samma dag. Vi gifter oss i Sthlm, borgerligt i Drottningholms slottsträdgård och sedan festen på ön Lindholmen.

I tisdags var vi och provfotade med fotografen och det var jättemysigt, bildenrna blev såå fina. Hoppas vi får tur med vädret den 30:e också.. Har även provgjort hår och smink två gånger och vi(vänn och jag) får inte helt skruv på det. Där får jag skylla mig själv att jag snålat in på något, men jag tror det blir bra till slut. Vi ska prova en gång till..

Ska ni fixa hår och smink själv eller har ni ett proffs som gör det?

• Jenny24

drea

Tack för de orden :) det är just sånt jag behöver höra nu, det är inte lätt när en präst vill gärna höra önskemål om nått man aldrig har gjort förut... Det borde finnas kurser för att veta hur allt går till...

• Aurella

Jag gifter mig den 23:e! Bara 9 dagar kvar! Hu! *nervös* Men det är kul!

• Jenny24

elgskog

Låter ju inte illa, vad kul att få testa en del redan nu. jag gifter mig i kyrkan :)

• Jenny24

Aurella

Hur ska du gifta dig som?

• ^mia^

en fråga bara.. va heter den "traditionella" bröllopsmarchen..?? midsommarnatts dröm..??
    Känns som ni lär veta ;) hittar den inte..??

• elgskog

Jenny24

Låter skönt med kyrka eftersom det mesta är fixat då, själva rummet tänker jag på. Vi kan utforma vigseln precis som vi vill ha den vilket är jättekul, men det blir många beslut att ta. Ska gästerna eller vi står i skugga, vem ska ha solen i ögonen? Vart sätter vi farmor, har vi stol till henne, vad gör vi om det regnar osv..

• drea

^mia^
    Det är Mendehlson som skrivit den, det kanske hjälper.

Elgskog
    Jag ska också sminka mig själv, men får håret uppsatt på salong. Ska gå en kurs på Make up store och lära mig så att det blir riktigt bra!!

• elgskog

^mia^

jag tror att Mendelssohn samt en annan som jag inte minns namnet på är de mest "traditionella".

• elgskog

drea

jag har också blivit sminkad på make up store, men det var på min möhippa och jag var lite berusad på champagne.. Så jag minns inte allt eftersom jag inte skrev upp det.. ha ha.. Typiskt va.

Men man får ju välja produkter efteråt, det var jättekul.

Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli