• Jenny24

Nån som ska gifta sig i slutet av Juli

Hejsan
    sitter och går igenom alla tusen papper för att se så man inte har glömt något. har en lista som jag kan bocka av för att se hur långt jag har kvar tills allt är klart. Mina nerver har börjat leka med mig nästan för mycket och dom sista dagarna har jag märkt att jag lätt kan få en massa tårar i ögonen å snyfta.. ska det vara så??

Hur långt har ni kommit? Har nerverna börjat att leka med er?

• Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli
  • Jockesflikka

jag gifter mig i slutet av juli, har massa saker kvar att göra tex. Blivandes kläder, ring, beställa bukett, festprogram, bestämma träff med prästen, inköp av vin och öl, prata med solisten, boka kareoken. Drömmer mardrömmar om att allt går åt pipsvängen.
    Är väldigt känslig då jag står för den mesta planeringen vilket inte är så lätt när man har två små busfrön runt fötterna hela tiden så drför ligger jag efter i planeringen som bara den.

• Jenny24

Jockesflikka
    ops, har visst glömt några saker ändå när jag lästa din lista :/ hm jag vet hur det är att ha barn *S* har en liten tös som går på alla 6 cylindrar.. jag får sätta mig och göra om hela min lista nu :( Tack för att du friskar upp minet mitt :) Vart ska ni gifta er?
    Blir det Kyrka?

• kricko

Jag har inga barn runt fötterna och har ändå inte hunnit med allt som skall göras och då är vi ändå inte särskilt traditionsbundna i vårt bröllop och har hoppat över en hel del. Det är väl egentligen inte till någon tröst att fler är lika sena, men det känns ändå bättre!

• Jenny24

känns lite skönare att man är fler :) jag sitter själv å planerar allt inför bröllopet och middagen så det känns smått bläää just nu. gubben jobbar dygnet runt nu så det finns knapt nån suck att han kan hjälpa till. utan jag får planera allt och sen visa och berätta för honom så han får hänga med litegran iaf...

• drea

Jag gifter mig också om en månad, 30 juli!
    Vi ska försöka få tid att träffa prästen och restaurangen på lördag, sen är det mesta fixat! Klänningen inprovas på söndag och ringarna har hämtats!

Mina blivande svärföräldrar har dock blivit knäppa och vi vet inte riktigt om vi vill att de ska komma. Just nu funderar vi på vad vi ska göra...

• Jenny24

drea
    du gifter dig samma dag som vi gör :) vart ska ni gifta er?
    vi har samma problem med min kära svärfar som har helt blivit knäpp :( jobbigt

• drea

Jenny24
    Vi gifter oss i Sandhamn i Stockholm skärgård, ska bli sååå mysigt, hoppas på fint väder bara!

Själv då?

• Jenny24

drea
    vi ska gifta oss uppe i norrland i ett samhälle som heter Bollsta :) där är jag uppväxt.
    jag hoppas åxo att det blir fint väder så man får åka i en bil utan tak :)

• drea

Jenny24
    Ja, det blir liksom inte så kul om det ösregnar, Sandhamn består ju till stor del av sand och då blir klänningen inte så fin... Dessutom har vi planerat att ha brudskålen nere vid vattnet!

• Jenny24

drea
    det låter ju jätte mysigt, håller verkligen tummen för er så ni får er fin skål vid vattnet. mycket romantiskt

Svar på tråden Nån som ska gifta sig i slutet av Juli