• Soon to be

13/8-2005, bara två månader kvar

Nu börjar det närma sig med stormsteg!!

Hur går det för er därute. Jag vet att vi är många som gifter oss den 13:onde augusti. Tänk så många av oss som försiktigt började snoka här inne för över ett år sedan. Då skämdes man nästan för att man var ute i VÄLDIGT god tid. Nu är det inte så långt kvar och i alla fall jag är tacksam för att jag började planeringen i tid, hur skulle man annars hinna.

Hoppas att ni alla känner att ni är i fas med er planering och att inga stora hinder lagt sig i er väg!

Vad har ni kvar på planeringen?

• Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar
  • Marisha-69

Vitt vin till förrätten och rött till varmrätten och sen ska det bjudas hela kvällen med.
    Vi har 336 st burkar öl och 96 burkar cider med för dom som inte vill dricka vin resten av kvällen.
    Känns det lite tycker du?

• Soon to be

65 personer dricker 2 glas vitt vin (20 cl)ca 18 flaskor vitt vin.

65 personer dricker 2 glas rödvin (24 cl) ca 21 flaskor.

Och sedan all cider och öl.

Det är svårt för mig att säga om det är mycket eller lite. Det beror väl på vad för typ av fest man vill ha. Vi kommer liksom ni (om jag förstått det rätt) inte att servera sprit på festen, förutom det som serveras till avec. Middagen är lång och förhoppningsvis blir natten lång för våra gäster (även om den kanske inte blir lika lång för oss). Vi har tagit i för kung och fosterland när vi har räknat. För att vara på säkra sidan! Eftersom vi dessutom gillar vin själva och har ett intresse i det så gör det inget om det lbir över. Tänkte även ge bort en del till brudfölje, toastmaster/madam och så vidare som ett litet extra tack!

Jag är ju övertygad om att vi får över, men som sagt det gör ingenting.

Du känner era släktingar och vänner bäst. Är dom glada i vin eller inte?

För vår fests del hade nog vinet inte räckt, men å andra sidan har vi inte öl och cider, så det blir nog jämt upp faktiskt!

• augusti2005

Hej ni andra 13/8 brudar! oj oj oj vad det börjar närma sig! Känns overkligt när man hållit på och planera i över ett år (med stiltje-perioder förstås)och så nu så börjar allt falla på plats! KLänningen börjar arta sig, vi har övat i kyrkan (jag grät så att jag inte fick fram ett ord, hur ska det gå på dagen D???), äntligen bokat solist etc etc. Nu är jag livrädd för att något hemskt ska hända så här på slutet, båda mina syskon och en stor del av våra vänner är i London tex, och alla klarade sig undan gårdagens attacker tackochlov. nej vad dystert det blev nu, det var inte meningen!
    Hoppas allt börjar falla på plats för er andra, njut av den sista tiden, jag längtar så!
    kram på er

• Marisha-69

Äsch det får räcka, jag har räknat flera gånger och kommit fram till att det bör räcka.
    Men ändå sitter jag här och oroar mig lite.
    Du räknade på 2 glas till förrätten va?! Jag har hört att man ska räkna ett glas till förrätten, för med två blir det snålt med vitt vin i alla fall.

• Soon to be

Marisha: Jag räkande 2 glas vitt vin på hela kvällen. Men till förrätten har du nog rätt. Då dricker man 1 glas vin.

Det räcker säkert! Och inte är det bland det viktigaste på kvällen, att folk ska få i sig så mycket vin som möjligt! Eller hur!

Ikväll ska vi har champangeprovning! Så vi äntligenkan inhandla det också! Har chapmangen och dessertvinet kvar att inhandla. Känns osm om man vill ha det klart nu.....

Har precis hämtat min vigselring. Och ......(har tårar i ögonen)....den är så FIN!

• Snaart

Vi gifter oss också den 13/8-05... allt har flytit på hur bra som helst och gör väl fortfarande, det är bara det att jag har börjat få sån panik för att allt kommer gå åt skogen. Typ att man kommer ha fullt med finnar den dagen, känna sig fet, att det inte blir kul på festen, att gästerna minns vårt bröllop som det där misslyckade, det är ju så mycket pengar man lägger ut, är inte ni rädda att det inte blir som ni tänkt er... Ja ni vet.... Längtar nåt hemskt, tror och hoppas att det blir bra, men har kommit in i en period då jag bara är så rädd!

• Marisha-69

Vad härligt med vigsleringen i handen
    Jag har haft min i lådan i ett halvår snart, kom igår på att vi måste gravera dom med, det hade varit trist att glömma innan den stora dagen.

• Soon to be

Snaart: Jo, visst tänker man på saker som går fel. Försöker dock lugna mig med att om bara vi säger JA till varadnra i kyrkan så är målet uppnått. Då är vi gifta! Resten är en bonus och blir det missöden där så blir det, men det förändrar inte att det viktigaste blev rätt!

Kankse inte låter vettigt, men för mig funkar det

• snart fru!

Idag fick vi alkoholen vi beställt från vinsajten.com! Det tog bara ca 14 dagar från beställning till leverans.

Rekommenderar verkligen att beställa på nätet, vi tjänade ca 2000 kr på hela beställningen och då var frakten inräknad!

• Snaart

Soon to be: jo, visst är det så, absolut! Vet att jag kanske är lite fånig, självklart är det viktigast att vi säger ja och att vi får varandra... men sitt bröllop har man ju drömt om sen man var typ 3 år, usch, är så rädd att bli besviken.. Ingen mer än jag som är det?? Men jag skall försöka tänka som dig Soon to be! Tack!!

Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar