• Soon to be

13/8-2005, bara två månader kvar

Nu börjar det närma sig med stormsteg!!

Hur går det för er därute. Jag vet att vi är många som gifter oss den 13:onde augusti. Tänk så många av oss som försiktigt började snoka här inne för över ett år sedan. Då skämdes man nästan för att man var ute i VÄLDIGT god tid. Nu är det inte så långt kvar och i alla fall jag är tacksam för att jag började planeringen i tid, hur skulle man annars hinna.

Hoppas att ni alla känner att ni är i fas med er planering och att inga stora hinder lagt sig i er väg!

Vad har ni kvar på planeringen?

• Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar
  • snart fru!

Marisha; jag lovar att höra av mig när den kommit. Vi fick mail som sa att det var packat och skickat och skulle vara hos osss om ca en vecka, så förhoppningsvis ska allt gå bra!

• Soon to be

Jag jobbar också. Har två veckor kvar innan det är dax för semester. Lite drygt nu! Jag vill hellre pyssla med bröllopet, fast jag egentligen inte vet vad jag ska pyssla med. Men å andra sidan hänger jag här på arbetstid så....

Marisha: Vad blev det för klänning till slut?

Jag hålle tummarna för er brudar som väntar på alkoholleverans! Det ska nog gå bra!

Snart fru: Det är perfekt att gå på bröllop så här innan sitt eget. Vi var också på ett för två veckor sedan. Kände mig som spion "undercover". Suveränt!

• Marisha-69

Soon to be:
    Det blev Maggie Sotteros "Marni" den är underbar!!
    Jag ska "bara" bli av med ett par till kilon så är den ännu finare på

Har också fått ett mail om att vår leverans ska ske inom 7-10 dagar, spännande, tänk om vi har beställt för lite

• Soon to be

Marisha: då får ni komplettera lite när ni är i SKåne. Det är ju så nära till Danmark eller Tyskland. Lugn, lugn det ordnar sig.

Vi har garanterat köpt för mycket, men som min blivande säger. Det är ju inte så att det lbir gammalt! Vi kommer att få dricka vårt bröllopsvin i ÅR framöver. Hi, hi!

• Soon to be

Marisha: Vad vacker den var! Ska du ha silver? Beställde du den från e-bay eller något sådan? Är nyfiken eftersom jag just beställt en tiara därifrån och är nu lite spänd på hur det ska funka!

• Marisha-69

Soon to be:
    Nej jag beställde den från Bridewire.com men jag har beställt andra saker många gånger från E-bay och aldrig haft några problem, jag har betalat via Paypal alla gånger.
    jag tycker det är JÄTTE svårt att beräkna hur mycket det går åt av drickat, man vill ju absolut inte stå där och ha slut på det goda innan festen är slut.

Hur många gäster skulle ni ha? och hur mycket köpte ni?

Vi ska ha c:a 70-75 gäster och då är minst10 av den alkoholfria sorten.

Vi har köpt:
    42 flaskor rött
    24 flaskor vitt
    14 plattor 33cl öl
    4 plattor 50cl cider

Och till avec:
    3 liter whiskey
    2 liter Baileys
    1 liter päron cognac.

Vad tror du?

• Marisha-69

Förlåt, ja, jag ska ha silver

• Soon to be

Champange/mousserande vin/vitt vin/dessertvin: 10 cl /glas.
    Påfyllning ca 6 cl/glas.

Rött vin: 12 cl / glas.

Är det 70 cl flaskor ni köpt?

Vi är 85 gäster.
    Har köpt 42 flaskor rödvin som är 1,5 liter i varje. Så det lär ju räcka Det andra kommer jag knappt ihåg. Jag får kolla..... men antalet cl / person har vi fått från en bartender/restaurangchef som vi litar blint på så jag har gångat med antal personer och hur många glas jag tror dom dricker.

Vi har väl resonerat lite som så att hellre att vi har för mycket, än att det tar slut.

Avec räcker säkert. Det dricker man ju inte så mycket av.

• Marisha-69

Nä, 750cl ja. det är vinet jag oroar mig för.

• Soon to be

Hur ska ni servera det? SKa ni ha det som välkomstdrink också?

Är det vitt vin till förrätt och rött till huvudrätten?

Har ni tänkt servera vin "resten" av kvällen också, eller är det alkohol endast till maten?

Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar