• Soon to be

13/8-2005, bara två månader kvar

Nu börjar det närma sig med stormsteg!!

Hur går det för er därute. Jag vet att vi är många som gifter oss den 13:onde augusti. Tänk så många av oss som försiktigt började snoka här inne för över ett år sedan. Då skämdes man nästan för att man var ute i VÄLDIGT god tid. Nu är det inte så långt kvar och i alla fall jag är tacksam för att jag började planeringen i tid, hur skulle man annars hinna.

Hoppas att ni alla känner att ni är i fas med er planering och att inga stora hinder lagt sig i er väg!

Vad har ni kvar på planeringen?

• Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar
  • Bruden från skåne

OjOJOj va det pirrar...har tills nu haft allt under kontroll ( tror jag)
    nu är jag helt plötsligt orolig......
    har vi glömt ngt.....????
    på lördag blir det väl ca 3 v kvar???
    Imorgon ska vill till vår festställe, lägga upp menyn tillsammans med ägarn av restaurangen.....
    vad bör man tänka på då???
    ALLA råd ärvälkomna

vad har ni kvar??????
    pirr pirr
    tänk snart är man fru......

• Marisha-69

Bruden från skåne:
    Ett litet inlägg, på lördag är det 2 veckor kvar inte 3, bara så du inte blir sen till ditt bröllop

• StinaGerman

Brud25nyköping

Hade missat ditt inlägg!
    Vi ska vara i Tunabergs k:a, 2 mil fr Nkpg och festen är på marsvikens kursgård. Ringde till Stenkullabagarn idag, de sa att de hade en tårta som skulle till Ryssbergsstugan den 13:e... Jaså, då har vi liknande tårtor då!

Kommer du också fr Nyk eller bor ni där?

Oj, det är verkligen ingen tid kvar nu, ändå är det ju lite fix kvar. Festprogrammet, suck..

• snart fru!

Kan ni fatta att vi snart är gifta, tjejer??

Det känns helt otroligt att dagen snart är här, den man planerat så länge och då ska man få bli fruuuuu!

Vi träffade kvinnan som ska hålla i vår ceremoni igår och oj, vad det hoppade till i magen. :) Inte länge kvar nu...

• Brud25nyköping

Stina German
    hej du!
    Ju, det var våran tårta och ni skulle ha likadant? Vilken sammanträffande! Vad kul..bra smak har ni!
    jag är inte härifrån (förr o uppvuxen i Finland) men min blivande är från Nyköping.
    marsviken är jättefint, vi hade det som alternativ..men då var det bra att ni fick det istället, heh!
    Hur gammal är du? Tänkte om du vet vem min kille är..nyköping är ju litet..
    Vi har det mesta klart, ska åka o sy upp min klänning på helgen i E-tuna.. och sedan har man massa göra dagen innan, suck*
    Men nu känns det bra så rooligt!! (lite oro dock, vi ska till Egypten på bröllopsresan sen, men händer det nåt så kan man inte göra ngt år det iaf)
    Lycka till med planeringen nu, för våran del känns det skönt att "slippa" kyrkan, behöver inte göra ngn vigselporgramm som många "brottas" med här har jag märkt..

• StinaGerman

Brud25nyköping

Hi hi, han som bakar tårtor har semester så vi får bestämma sort nästa vecka. Vet inte vad ni har, jag har bara fått boka tid, så att säga. Träffar bagaren samma v som bröllopet för jag bor inte i Nyk, bor i Skåne! Ska va i Nypan en v innan och göra det sista. :-O

Jag är född -79 och ja, stan är liten så det är möjligt, vem är han? ;)

• Marisha-69

Ok, tjejer!!!

Har ni under den här resans gång nu när det närmar sig kommit på något som ni tidigare inte tänkt på men som förstås bara måste vara med i bröllopsplaneringen?
    T.ex. Jag har köpt ljus att ha på borden och nu kommit på att det är jättebra om vi även har ljusstakar
    Alla såna små detaljer kan ni väl skriva ner om ni har några så vi är säkra på att vi inte glömmer något på vår stora dag

• Soon to be

Hej på er!

Min kära mamma har precis varit hos oss och sytt sista stygnet på klänningen. Nu är den klar och den är alldelles....alldelles .......UNDERBAR!!!!

Mamma grät, och jag grät, för att man ser och känner sig så otroligt FIN!

Känns skönt att den är klar! nu är det underkläderna som ska fixas imorogn!

Jippi! Jag är så lycklig just nu att jag håller på att gå i bitar!!!

• Soon to be

Vad gäller saker som man glömt och saker som tillkommit i vår planering är :

*Toalettkorgar med plåster, huvudvärkstabletter, halstabletter, tamponger, sykitt mm.

*Drinkmeny, på vad som finns i baren.

*Cigarrer

*Vaser till brud och tärnbuketterna

*Ta med Paraply (om det regnar, men gud förbjude!)

*Gympaskor till fotograferingen (eftersom vi ska fotas på stranden och jag inte vill ha sand mellan tårna hela kvällen)

En fråga till er alla: Ska ni ha strumpbyxor/stayups eller kör ni barbent?

• Lykta

Jag skall shoppa mina underkläder i morgon, spännande!! Vad har ni köpt?

Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar