• Soon to be

13/8-2005, bara två månader kvar

Nu börjar det närma sig med stormsteg!!

Hur går det för er därute. Jag vet att vi är många som gifter oss den 13:onde augusti. Tänk så många av oss som försiktigt började snoka här inne för över ett år sedan. Då skämdes man nästan för att man var ute i VÄLDIGT god tid. Nu är det inte så långt kvar och i alla fall jag är tacksam för att jag började planeringen i tid, hur skulle man annars hinna.

Hoppas att ni alla känner att ni är i fas med er planering och att inga stora hinder lagt sig i er väg!

Vad har ni kvar på planeringen?

• Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar
  • Annie74

Bara 22 dgr kvar!? *pirr* Vi håller också på med bordsplaceringen som är lite knepigare än jag först trodde. Vi har små lappar som ständigt flyttas runt. Tror dock att vi har börjat att få lite ordning på det. Ska slutbetala bröllopsresan efter jobbet och så är det annat småpyssel kvar, som att gå in bröllopsskorna, arbeta på festprogrammet mm. Det är jättekul men det finns en liten oro att vi har missat något. men det tror jag inte.

• tessan123

Ja, det närmar sig verkligen med stormsteg. Känner igen mig i allas drömmar! Har oxå drömt en massa konstiga saker om bröllopet. Men annars känner jag mig väldigt lugn. Har mest småsaker kvar att fixa. Var på en valskurs igår, så nu måste jag och min blivadnde öva valsen hemma för att inte glömma av det! Bordsplaceringen är klar, men vigselprogrammet återstår det lite pyssel med.

• Annie74

Snacka om bröllopsstress ellet nåt! Jag gifter mig ju 27/8 kom jag på... jag liksom bara tänkte på augusti...hrm. Lycka till får jag säga... *smyger ut härifrån*

• abba

Äntligen, på tisdag bär det av!!!
    Ska bli skönt att komma på plats och göra allt som ska göras. Känns lite nervöst, (men roligt) då vi har ca två veckor på oss att träffa prästen, prova klänningen, bestämma meny, placering, lära mig dansa.., fixa blommor,bestämma frisyr/smink, se våra ringar mm...
    Vi ska också ta emot våra svenska gäster och se så de har det bra. Jag längtar!!!!

• Brud25nyköping

StinaGerman

Jasså du! Vad rolig med annan nyköpings brud o samma dag också! Vad ska ni gifta er/ha festen? Vi gifter oss borgligt ute på ryssbergstugan o har festen där också.. 3 veckor kvar sååååå roligt Min blivande är på sin svensexa just nu, undrar vad dom har hittat på..Synd att det ösregnar här..Glad för hans skull!!

• Marisha-69

Nu har jag börjat sova dåligt rätt ofta
    I natt drömde jag att min stackars mamma hade lite problem med sin nyinköpta klänning på bröllopet och alla skrattade åt henne, jag vaknade arg som ett bi och hade svårt att somna om igen.
    Förra gången var det frissan som kom 10 minuter innan vigseln och ni kan ju tänka er hur det kändes

Ja, nerverna är nog inte riktigt under kontroll, fast vi blir nog gifta ändå

• Marisha-69

Soon to be:
    Jag vinkade åt dig flera gånger när vi åkte mellan Trelleborg och Malmö
    Vädret var ju uselt hela vår vecka i Skåne så det blev ett par resor till shopping platser i stället för sol och salta bad.
    Annars ska vi nog flytta till Beddinge strand, där vi hyrde vår stuga, attans så mysigt!!!!

• Soon to be

Marisha: Tänkte på er, vad synd att ni hade sådan otur med vädret. Veckorna innan har ju varit fantastiska. Glädjer mig att ni hade mysigt ändå och shopping är ju aldrig fel!

Idag har vi varit och provmöblerat festlokalen. Oj, vad verkligt allting blev! Fick en puls på 200 som nu vägrar gå ner, känns det som. Herregud, tänk att man ska gå och gifta sig (hi, hi).

Drömde häromnatten att mina små tärnor hade gått upp massor i vikt, till bröllopsdagen, och kom inte i sina små klänningar. Vi fick hyra folkdräkter till dom på IKEA (!) istället. Alltså HALLÅ! Hjärnan spelar verkligen sina spratt!!

• Marisha-69

Vi ska också provmöblera i veckan som kommer, det ska bli jättekul.
    Eller så blir det skitjobbigt och vi får ändra om allting, man vet aldrig.

Ja, hjärnan är numera uppdaterad till programmet "Bröllop 2,1" i stället för "normal vardag 1,3"
    Men bara vi inte får psykbryt så blir det nog bra

• Soon to be

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Vi fick ändra på våra planer och köra en annan dukning än vi tänkt. Det fick inte plats helt enkelt trots att vi mätt lokalen tidigare. Nu blev det fem tungor istället för fyra. Tur att vi testade. Hade varit lite krångligt att ordna om bordsplaceringen i all hast dagen innan!!!

Får även hyra in två extra kylar så att champnagen kan kylas någonstans....

Tältet som vi skulla ha på framsidan (till när vi dricker brudskålen) får vi sätta någon annanstans för där hade dom som äger lokalen helt plötsligt bestämt sig för att sätta upp en stor gunga som man gjutit fast i marken?

Så nu börjar det.....dyka upp lite oplanerade "missar" som gör att man får ta fram sin flexibilitet och fantasi för att hitta nya lösningar.

Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar