• sommarbrud2006

fler som gifter sommaren 06?

Hur långt har ni kommit?Själv har vi bara en massa ideer men har tyvärr inte hunnit göra så mkt

• Svar på tråden fler som gifter sommaren 06?
  • Gumsigos

Vi har kommit en liten bit på väg: Mina smycken e klara, har köpt tiara, örhänge och halsband/armband. Jag vet vad ja ska ha på mig, o han med. Tärnor o näbbar e me klara liksom deras kläder. De e bara att beställa lagom innan. Vill inte göra det för tidigt.

Snart ska vi till malmö alla Kristianstad-tjejer och fixa material till våra inbjudningskort, ska bli kul! Ska in på Matton tror ja och vidare runt hela stan o avsluta med IKEA o kolla till festlokalen här hemma.

Vi ska själv fotografera så det e ju "klart", de e bara att "fotograferna" inte vet om det än! :D Vi ska överraska alla kring Alla hjärtans med att berätta att vi gifter oss. Så vi har en massa hemlisar för alla vi känner just nu! :D:D

Många grejor e halvt bestämt, men måste fixas senare. Lite tidigt att göra det nu eller så får man ta det när de fått veta. Jobbigt att hålla hemlisar, man bubblar ju nästan över! :)

• madelyn

Gumsigos,

När var det du skulle gifta dig?

• Gumsigos

Vi gifter oss den 1 Juli nästa år. När va det ni skulle??

• madelyn

Gumsigos,

Vi gifter oss 26 augusti nästa år

• Gumsigos

Ja just det, det va det datumet vi sa från början, men det blev bättre så här.

Har hitta mönster till min klänning i dag. Ska börja rita av det i morron, om ja inte får besök av min blivande tärna förstås. (Hon vet nämligen inte om det än, hemlis!)

• Gumsigos

Vårt bröllop alltså o att hon ska bli tärna! ;)

• madelyn

Gumsigos,

Ska du låta någon sy upp din brudklänning?
    Som det ser ut nu ska en vän till oss sy upp min klänning oxå. Hoppas det blir bra!
    Vad spännande att berätta för din tjejkompis! Tror du att hon kommer bli överraskad?

• Gumsigos

Nä ja kommer att sy min själv tror ja. Eftersom tyget till kjolen bara kosta ca 720 mot kjolen på MB:S (7700.-) tror jag att jag ska sy livet själv me. 2200.- på MB:s

Jag har sytt lite själv, lite klänningar o annat både till mig o tösen. Dessutom så har ja ett helt år kvar så ja tar det lugnt så gör ja inga missar. ;)

• madelyn

Gumsigos,

Duktig du e! Själv är jag en total katastrof på att sy

• JimmysVeronica

Vi har bara planerat det mesta, inte berättat det för alla änn heller.... syster och hennes vän ska vara tärnor så det är klart, måste fixa klänningar till dom som jag ska sy upp.
    vi har kollat olika kyrkor men inte bokat något riktigt änn..., mest planerat med buget, mat mm

Svar på tråden fler som gifter sommaren 06?