• Hej baberiba

Dörarps Kyrka

Någon som ska gifta sig i Dörarps Kyrka i Småland i augusti??

• Svar på tråden Dörarps Kyrka
  • nanna06

Ska inte gifta mig där i augusti, inte i år iaf. Kanske nästa år dock... Håller på och letar efter fina kyrkor till nästa år och har bla kollat på Dörarps kyrka. Jättefin tycker jag!

• Hej baberiba

nanna06
    Ja den är så fin...vi valde denna kyrka för vi ska ha festen på Toftaholm Herrgård.

Annars är Tutaryds kyrka oxå fin men det beror på vart ni bor och så...det är kanske på fel håll...

• LisaML

Cheerful & nanna06
    Bor ni i trakten av Tutaryd-Ljungby-Dörarp?
    Cheerful; jag svarade på ditt inlägg i debattforumet igår.

• Hej baberiba

LisaML

Jag bor i Ljungby !! du då ?

• LisaML

Ja, jag bor med i Ljungby. Vi skulle kanske starta en egen Ljungby-tråd?

• Hej baberiba

LisaML

Ja en egen Ljungbytråd vore kanske inte fel.....

Kanske ska träffas över en fika på stan ??

När ska du gifta dig ?

• LisaML

Jag gör slag i saken och startar en tråd, det kanske finns fler Ljungbybrudar här som vill fika! Vi gifter oss 2/7, så det är nära och mycket att göra.

• Hej baberiba

Lisa ML

Ja starta en tråd så får vi se hur det går??

Det närmar sig med stormsteg...2/7...spännande....

vad ska du ha för klänning ? hyrt/köpt? vart då? blommor ?? frisyr?

• sposa 2005

Hej cheerful!
    Jag ska också gifta mig i Dörarps kyrka i augusti! Närmare bestämt den 27:e augusti. Jag kommer inte från Ljungby dock, utan jag kommer ursprungligen från Värnamo.
    Lycka till!

• Hej baberiba

sposa 2005

Kul med någon mer som ska gifta sig där. Ska ni dekorera kyrkan med blommor ?

Har du bestämt när ni ska träffa prästen är det Thomas ni ska ha? jag har pratat med honom och han ville ta en träff i slutet på juli så jag ska ringa honom då,

Vi ska ha Thomas och kantor är Elisabeth, henne ska vil träffa på söndag i kyrkan för att gå igenom lite.

Vad ska du ha för klänning?

• Hej baberiba

Sposa 2005

Är du ute på BT ? hör gärna av dig till mig !

• sposa 2005

Hej Cheerful!
    Ja, kul med någon som ska gifta sig i samma kyrka! Vi ska faktiskt inte ha Thomas eller kantorn från Dörarp, utan har valt en präst och kantor från Värnamo. Jag är online ett tag nu, hoppas du ser detta.

• Hej baberiba

sposa 2005

Vad ska du ha för klänning? vart har du hyrt/köpt den?

Vart har ni bröllopsfesten?

Ska ni dekorera kyrkan med blommor?

• sposa 2005

Klänningen kan jag tyvärr inte avslöja något om eftersom min sambo inte vill veta något... Jag har köpt den på Svahns i Kungsbacka. Bröllopsfesten ska vi ha på Sundets, i Dörarps hembygdsgård.
    Vi har tänkt att dekorera kyrkan med olika vita blommor, men vi har inte bestämt något exakt.
    Hur ska ni göra med blommor? Hur många personer beräknar ni att det går in i kyrkan?

• Hej baberiba

Det är visst två bröllop före oss i kyrkan och de som gifter sig innan oss ska ha blommor sa damen på pastoratet så det är möjligt att detta brudpar kommer att ringa till oss för att kolla om vi ska ha blommor eller inte....Vi har inte tänkt att ha blommor för vi tycker kyrkan är fin som den är..........

Vi ska till kyrkan på söndag och kolla mer för att träffa kantorn. Som det är nu så vet jag inte hur mkt som går in i kyrkan.

Vi har festen på Toftaholm Herrgård.

Är din m2b oxå ute och surfar på BT eller? eller vet han vad du kallas här ute??...så just därför kan du inte avslöja ngt..eller?

Du kan jag ju maila mig en bild om du vill.

johcec@hotmail.com

Svar på tråden Dörarps Kyrka