• Cassiopeja

Galna ögonbryn!!

Har så styriga ögonbryn som gör mig galen ibland!
    Har mörka, lite buskiga, ögonbryn med väldigt grova, långa hårstrån och som växer ihop en aning i mitten, inte så särskilt snyggt tycker jag!
    Problemet kommer då jag plockar ögonbrynen (underifrån precis som man "ska") för då hänger inte resten av håren kvar där de ska utan hänger ner mot ögonlocket (som på en gammal gubbe..) inte heller så snyggt!

Har försökt på diverse vis att fixa till det här, att smeta i hårgele i de kvarvarande håren (men blir smått tokig av att känna ögonbrynen strama fast i ansiktet..), klippa (men då spretar de åt alla håll)...

Tycker att det ser hemskt ut att ta bort hela ögonbrynen och måla eller tatuera dit nya så det är ine ett alternativ!

Men inte kan jag vara helt ensam i världen om att ha ögonbryn med eget liv!!??

Tips snälla!! *S*

• Svar på tråden Galna ögonbryn!!
  • MakeupAlley

Ta på lite vaselin o kamma dem uppåt. Annars brukar jag spreja på lite hårsprej på mina ögonbryn. Men du gillade inte att de stramade. Annars kan du ju köpa brow fix på Makeup store. Ser ut som en mascara fast den är genomskinlig. Finns även i andra märken.

• Englabarn

Mitt tips är att plocka både uppifrån och nerifrån ;) Och jobba med en ögonbrynsborste:tvinga upp hårstråna men använd gärna ett STARKT vax...
    Gör detta regelbundet så tror jag d kommer bli bra så småningom :)
    Lycka till
    Mvh
    Englabarn

• Kåär

Vi har samma promblem!

Jag har också lockiga ögonbryn (som jag kallar det) som är tjocka och mörka. Jag brukar klippa mina så att de blir ca 3-4 mm långa. Hårstrånen i brynen alltså, inte hela ögonbrynet. Det funkar åtminstone för mig, det blir lättare att styla dem då. Det finns ju ögonbrynsgel, jag tror på Body Shop, det kanske kan funka men jag har aldrig provat det.

• Girlygirl

Jag har samma problem som du, långa, grova hårstrån, men de är inte särskilt täta så jag har en massa "hål" i ögonbrynen....men jag plockar över, under och mellan, och klipper håren till en kortare längd.

• Cassiopeja

Englabarn..

Testade med hårvax (att jag inte tänkt på det tidigare!), det blev ganska bra, förutom att jag tog förmycket först och kladdade omkring det i hela ansiktet..*S*
    Tack!

• lilla loppan

Din frisör kan säkert hälpa dig att klippa till dem snyggt. Vet att de brukar göra det på farbröder med mycket ögonbryn.

• Englabarn

Hej Cassiopeja!
    *Skr* hm, man ska nog vara lite försiktig så d inte blir för mkt klet.. och vart noga m att använda en ren brynborste, dvs tvätta borsten efter varje gång du använt den annars fastnar lätt vaxet och då blir d dubblet klet :)

Ett tips är också att låta en person som ev är utbildad makeupartist klippa d åt dig, hjälpte en tjej häromdagen som har jätteproblem med sina, dels för hon ser så trött ut också (hänger ju ner konstant) men det blev tipp topp!!

Kul att jag kunde hjälpa dig :)
    Kram
    Englabarn

Svar på tråden Galna ögonbryn!!