• Jobbet

Fransk dikt till kyrkan

Är det någon som vet en fransk dikt som passar att läsas upp i kyrkan? Vi har en hel del franska gäster på vårt bröllop och jag tycker att det vore kul att ha något på franska i kyrkan. Några tips?

• Svar på tråden Fransk dikt till kyrkan
  • frenchi

Hej jag gifter mig med en fransman nu i sommar sa jag kan ju kolla vad varan prast har skickat till oss.Vad for slags dikt ska det vara?

• Jobbet

Det vore toppen! Det behöver inte vara en religös text utan snarare en kärlekstext. Du får gärna maila mig på jobbet73@hotmail.com

Gifter ni er i Sverige eller Frankrike?

• frenchi

Hej!Ja vi gifter oss i Frankrike.
    Jag ska forsoka skicka nagra dikter till dig imorgon kvall.Ar det bradskande?
    Nar gifter du dig?

• Jobbet

Imorgon kväll blir toppen! Vi gifter oss den 18 juni. När är det dags för er?

• frenchi

Hej vi gifter oss den 30 juli 2005.
    Jag ska forsoka skicka imorgon jag har emailat mi m2b syster om hon kan skicka nagra karleks dikter till mig.
    Hoppas hon svarar snabbt.
    Det prasten hade skickat var mera psalmer o dylikt.
    Hur kommer det sag att ni har franska inbjudna ar det vanner el slakt?
    Till varat brollop sa ar nastan alla fransmannen som kommer ej engelsktalande,bara vara kollegor.

• tusselago

Halloj! fâr gärna skicka dikten till mig oxâ gifter mig i paris med en fransos vore kanon kul med ngt speciellt tack!

• Bröllopstokiig

Jag har halvfransyska och har stor släkt på pappas sida. Det kommer 15-20 personer från Frankrike och alla är inte så bra på engelska. Är jätteglad att så många kommer. Min kusin ska vara tänra.

Jättetacksam för ditt om du kan hjälpa mig!

Kommer det mycket släkt och vänner till dig? Det är lite svårt med språken. Min M2B är ursprungligen från Iran. Det blir en del att tänka på vid bordsplaceringen!

• Jobbet

Frenchi: har du fått något savr ännu? Hur går det annars med planeringen?

Svar på tråden Fransk dikt till kyrkan