• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • drea

Hej!
    Jag ska gifta mig den 30 juli, det bestämde vi för 3 veckor sedan. Gissa om det varit svårt att få tag på fotograf (det svåraste)!! Vi har bokat kapellet på Sandhamn och sedan middag på värdshuset. Det kommer att bli SÅÅ fint! Var ska du vara?

• Majlo

Hej!
    Vilket Sandhamn menar du? Vad härligt att ni ska gifta er. Kommer hela semestern gå till planering nu då?

• drea

Alltså Sandhamn i Stockholms skärgård... Jag har bara en veckas semester i år eftersom jag precis slutar skolan (lärarutbildningen, inte gymnasiet )och den kommer jag ta veckan efter bröllopet. Så det blir jobb in i det sista.

• Majlo

Men vad kul att du är lärare! Det är jag också, men inte nyutbildad Vilken inriktning har du?

Sandhamn i Stockholm... Jag har inte varit där, tror jag. Det finns ju ett här på Gotland också.

Har du fixat klänning?

• drea

Jag blir gymnasielärare i geografi och samhäll, men än har jag inget jobb. Bara ett, men det tackade jag nej till...
    Jaha så du bor på Gotland. Mysigt!

Klänningen blir uppsydd av en vän som är skräddare (på Dramaten) och han gör det helt gratis. Jag har dock betalat för tyget (870kr!!). Min kille bokade en smoking i dag som han ska ha på sig.

• Majlo

Hej igen!
    Mitt tyg är ännu dyrare... Jobbigt va?! Jag är 1-7 lärare i sv/so/musik och specialpedagogik. På söndag åker jag och busungarna på jätteskolresa (Sthlm - Dalsland - Göteborg). Det ska i och för sig bli skönt med ett bröllopsbrejk. Håller på att bli en bridezilla.

Vi hittade en frack på second hand som otroligt nog passade min M2B! Fantastiskt kul!

• drea

Ha ha ha! Bridzilla, nej det blir nog inte jag än på ett tag. Har inte hunnit tänka så mycket på bröllopet än eftersom jag hållt på att skriva på examensarbetet fram tills i går!!
    Nej jag menade inte att tyget var dyrt utan tvärtom, mycket billigt eftersom det är sidentyg! Men jag köpte det på rea.

• Blåklinten

Här är en till juli brud som vickar som gympalärare men funderar på att läsa till 1-7 lärare

Har nog fixat de mesta, använder mig av listan här på BT där de står vad man bör ha gjort månad för månad.....väldigt praktiskt

• Majlo

Vi kanske skulle döpa om tråden till "lärare som gifter sig i juli" eller kort och gott "frökentråden"

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?