• Leni

Minipiller - Gravid??

Jag slutade med mina minipiller för snart tre veckor sedan. BM sa att jag får en blödning direkt dagen efter att jag slutat ta dem, men det har jag inte fått och har fortfarande inte fått ngn mens. Jag blödde väldigt länge under den tiden jag åt minipiller och min första blödningsdag då när jag åt var senast den 5:e april...
    Har ngn mer erfarenhet av att det har dröjt med mens efter avslutning med minipiller eller tror ni att jag är gravid??

• Svar på tråden Minipiller - Gravid??
  • Hästsson

Jag blödde också väldigt lite (och sällan) när jag åt minipiller och efter att jag slutade tog det ungefär 1½-2 månader innan jag fick mens igen. Och jag var INTE gravid.

Tror det är väldigt individuellt hur länge det dröjer, men är du orolig så gör ett graviditetstest.

• Hästsson

Oj, såg nu att du skrivit att du blödde länge, jag läste blödde lite... Men jag tror ändå inte du behöver oroa dig!

• Leni

Precis, jag blödde alltså väldigt mkt under tiden som jag åt minipiller...
    Jag tror inte heller att jag är gravid egentligen, men man blir änd lite orolig och undrar vad mensen har tagit vägen... speciellt då BM sa att den skulle komma redan dagen efter... är lite jobbigt och gå och vänta på den varje dag och den kommer ändå inte...

• Texas

Du kan ju alltid ta ett grav test så slipper du oroa dig.

• malin81

Jag blödde i sex veckor i sträck med minipiller, slutade pga. detta och det tog två månader innan mensen kom = inte gravid! Men om du är orolig, gör ett gravtest, onödigt att gå runt och oroa sig!!

Lycka till!

Svar på tråden Minipiller - Gravid??