• 13 AUG

13 AUGUSTI

Hallå alla Jönköpings brudar!
    Jag gifter mig 13 Augusti i Sandseryds kyrka.
    Det skulle vara kul att få veta vilka mer det är som gifter sig 13 Augusti i Jönköping?
    Vilken kyrka och var ni ska ha festen någonstans?
    Hur långt ni har kommit i planeringen?

• Svar på tråden 13 AUGUSTI
  • Amris

Jag bor oxå i jönköping och ska gifta mig den 13 augusti. Bröllopet kommer dock inte vara i Jönköping... Det känns som om vi ligger rätt bra till i planeringen. Vi har:
    *Skickat ut inbjudningskort och fått in svar från de flesta
    *Köpt ring
    *Köpt klänning (fast den har inte kommit ännu...)
    *Köpt skor
    *Fixat kläder till min m2b
    *Beställt blommor
    *Bokat frisör
    *Varit i kontakt med prästen
    *Nästan klart med musik i kyrkan
    *Skickat efter hindersprövning och lappar ang namnbyte
    *Börjat fundera kring bordsplacering
    *Bokat bröllopsresa

What else?!? Det som jag kommer på som ligger härnäst är att börja ta tag i festprogrammet och det ska bli riktigt kul!

Hur går det själv med planeringen?!?

• 13 AUG

Jag ligger inte alls lika långt fram som du.
    Jag har inte beställt blommor utan bara kollat runt lite men vet nu vad jag vill ha för färger OSV.
    Prästen har inte kontaktat oss ännu så jag vet inte vad är för präst och vad musiken kommer att bli.
    Ringarna är beställda och klänningen sydde jag upp i Thailand och köpte skor där när jag var dä i April 2005.
    Jag har också fixat näbbkläder till mina barn.
    Var ska ni gifta er någonstans?
    Vi har inte fått svar på alla inbjudningar vi skickade ut men sista datumet är 13 Juni för anmälning.
    Håret ska en ytav mina barndomsvänner göra som jobbar som frisör och sminkad blir jag av en annan kompis som är utbildad make up artist.
    Du värkar ligga ågra steg före mig i planeringen. Lycka till på din stora dag och hör av dig igen det vore kul att få höra av dig igen.

• Amris

Roligt att höra hur det går för dig! Jag ska gifta mig i Morlanda kyrka på Orust. Visst känns det spännande att det inte ens är 3 månader kvar?! Blir lite pirrig i magen när jag tänker på det!!! Sommaren kommer gå sååååå fort och snart är vi där...

• 13 AUG

Vad kul att få gifta sig på Orust. Dom säger att det är jättefint där.
    Har aldrig själv varit där men jag har en kompis som kommer i från Göteborg och hennes föräldrar har en sommarstuga där.
    Vad ska ni bjuda på att äta?
    Själv har jag ringt runt till en massa catering firmor och kollat priser och mat men endel menyer kan man bara drömma om med endel priser som dom har, annars så blir det nog exotisk planka. Kan alla komma så är vi C:a 100 gäster.
    Hur många ska komma till erat bröllop?
    Det var jättekul att få snacka lite med dig skriv igen så jag vet hur det går

• Amris

Vi har oxå sommarställe på Orust, så därför känns det rätt att gifta sig där. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska bjuda på att äta, men vi har festen på en resturang så vi behöver inte catera mat. Det kommer i alla fall att bli 2-rätters och tårta. Tycker att det räcker. Förrätten kommer nog att vara något med skaldjur eftersom vi tycker det passar bra när bröllopet och festen är vid havet. Vi kommer att vara ca 60 gäster och det känns väldigt lagom tycker vi.

Vi var förresten på ett bröllop i Sanseryds kyrka förra året och det var jättefint! Liten och mysig kyrka.

Vi får som sagt höras av under resans gång...

• Snaaartfru

Vi gifter oss också det datumet, börjar allt bli lite nervös nu, men ser fram emot det så enormt mycket!

• Amris

Snaaartfru

Kul med en till samma datum! Bor du oxå i Jönköping? Var ska ni gifta er och var ska festen vara?

Måste bara berätta att häromdagen ringde de och berättade att min klänning har kommit. Ska bli såååå spännande att se och prova den i rätt storlek den här gången!

• 13 AUG

Jag är också nyfiken vart du ska gifta dig och var festen ska vara och var du har köpt din klänning?
    Berätta lite om hur den ser ut?
    Berätta allt om eran planering och hur långt ni har kommit?

• USA Lina

Har i alla fall Jönköping som närmsta stad. Bröllopet går dock av stapeln 13 augusti utanför Skillingaryd och festen på Näsudden utanför Värnamo.

Saknas i planeringen gör meny val, bil från kyrkan och M2Bs kläder. Sedan är det ju en del som inte går att färdigställa ännu, som bordsplacering.

• Lykta

Gifter mig också den 13/8 och har inte valt färgtema ännu - vad ska ni ha??

Svar på tråden 13 AUGUSTI