• Kina, brud 11/6

11 juni 2005

Jag vet att det fanns en tråd här för oss med 11 juni som bröllopsdatum, men jag hittade den inte så vi kan väl skriva här nu va?

Hur går det för er med planeringen? Igår ringde jag till Hellkes som sa att de skickar våra vigselringar så att vi har dem i dag eller i morgon.Det ska bli spännande att se hur de blev.

Ringde precis till vår fotograf och hörde lite om fotograferingen inför bröllopet samtidigt som jag avbokade en fotosession med vår yngsta dotter. Hon har nämligen ramlat och skrapat hela ansiktet i asfalten så att hon nu har sår på näsa, panna, läpp och haka. Hon verkar inte känna något av det nu, men igår var hon ledsen, stackars liten

Vi får hoppas på att det läker till bröllopet, men om inte får det ju bli som det blir - ett minne för livet kanske?

• Svar på tråden 11 juni 2005
  • ELA

Tja - här har jag liksom tappat gnistan! Vet inte vart den tog vägen....Fick en sen OSA och jag vet inte om det var så att han och hans familj som sabbade hela min bordsplacering gjorde att jag lackade ur på planeringen....dessutom är det min halvbror och jag kanske inte kan sätta dom längst ut, eller kan man det??
    I övrigt tror jag nog allt börjar vara rätt färdigt.....ja, just det - måste ju göra lite fler "bordsplacerings stenar" åxå...det hade jag nästan glömt...

• Kina, brud 11/6

Jag kör också med stenar till placeringsmarkering - det blir superfint!
    Vilken färg har du ELA?

Dessutom har jag också fått lite krångel med just placeringen. Det är några som endast kommer till festen, inte till middagen, men det är ju snart gjort att gå in i datorn och sudda ut dem. Det är bara det att då måste jag ju ändra nummer på alla andra så att det passar till beskrivningarna. ja, ja, det "ördner sej" som vi säger här i Värmland

• ELA

Kina, brud 11/6: Jag har ingen färg på stenarna, dom är naturella. Men på texten har jag guld och sen har jag lackat stenarna med guldglittrande färg. Det blev jättefint.
    Ja, allt det där i presentationen blir ju åxå fel nu - nå, som sagt - det får gå det med...

• Kina, brud 11/6

Det låter ju jättefint ELA! Hoppas att du hittar "gnistan" igen - det ska ju vara roligt att gifta sig, eller hur?

• ELA

Jopps! Det är ju så det ska vara!! Den kommer nog tebax alldeles strax. Ska bara hämta andan och söva lite barn först...

• Kina, brud 11/6

Ja, barnen tar allt en hel del energi av en, men de är goa också

• ELA

Pust! Nu somnade han äntligen i alla fall!! Trodde man skulle hinna sååååå mycket när man är mammaledig - jo, tjena!!
    Hur långt har ni hunnit då Kina?? Börjar ni vara färdiga?
    Det är precis i detta nu 25 dagar, 2 timmar och 25 minuter och 50 sekunder kvar....Hjälp!!

• Kina, brud 11/6

Ja, hjälp! Jag har ju lite kortare kvar, för du skulle väl gifta dig 15.45 va, ELA?

Hur gammal är din kodde förresten? Jag har två gunstlinar på 4 resp. 1 1/2 år, vilka är väldigt energifulla och håller oss igång under hela deras vakna tid, men de är väldigt mysiga också!

Jag sitter för tillfället och tänkte ringa till en trollkarl som kan komma och överrraska gästerna direkt efter middagen, alltså då de fortfarande sitter ner. Det skulle vara kul om han kom och drog ut en cig ur näsan på någon eller dylikt

Annars börjar det mesta falla på plats. I o f s har jag ju inga underkläder att ha under klänningen, men då blir ju sambon bara glad Nej, jag ska försöka handla dessa till helgen då jag även ska inhandla dukar + annan dekoration till borden samt koftor som tjejerna kan ha över sina ärmlösa klänningar,om det skulle regna! Skor måste jag också köpa till de små söta!

Hur ligger du till då? Och hur ligger ni andra till med 11/6 som vigseldatum?

• 11 juni 2005

Vi ligger till ganska bra! - Tror vi.
    Placeringen fick vi ändra då en ja tackare fått förhinder och ringde igår - men det var ju igod tid - men vad gör man om flera hoppar av sista dagen eller inte alls hör av sig? Vore tråkigt.

ID-handlingar är klara (vi bytte båda namn inför bröllopet till ett gemensamt) - vi har presentinköp till tärna och bestman kvar och göra klart fest och kyrkoprogrammen - men fö KAN vi inte göra något mer förrän dagen/veckan före och dagenD.

• Kina, brud 11/6

Ja, det är ju en hel del grejer att ordna med och jag som bara skulle ha ett enkelt bröllop! Men även om det är enkelt vill jag att allt ska klaffa samt att alla ska ha en trevlig dag/kväll, så det gäller att vara förberedd!

Presenter måste jag också inhandla, vad har ni köpt "11 juni 2005"?

Svar på tråden 11 juni 2005