30 juli 2005?
Hej!
Finns det någon annan som tänker gifta sig denna dag?
Bokade kyrka i dag, hela dagen var ledig så jag fick bestämma helt själv när vi ska ha vigseln! Helt otroligt!
Hur långt har ni andra kommit?
Hej!
Finns det någon annan som tänker gifta sig denna dag?
Bokade kyrka i dag, hela dagen var ledig så jag fick bestämma helt själv när vi ska ha vigseln! Helt otroligt!
Hur långt har ni andra kommit?
Vi har inte pratat med vår präst ännu. Jag ringde dit i förra veckan för att höra mig för, och då sade de att hon (då fick jag äntligen veta vem det är iallafall) ska ringa till oss snart. Och här går vi och väntar... Det är ju mindre än 2 månader kvar nu och man vill ju börja göra färdigt saker och ting... Vore ju bra om åtminstone vigselprogrammet kunde bli färdigt. Suck!!
Vi har bokat bröllopsresan. Vi åker den 3 sept till Puerto Rico för att sedan dagen efter kryssa i karibien en vecka. Den resan bokade vi i början på mars för att vara säkra på att få det vi vill ha. Och det fick vi!
Vår vigselpräst jobbar bara under juli månad på sandhamn, så innan dess vet jag inte om vi KAN träffa honom. Lite jobbigt. Jag vill gärna okeja vigselprogrammet, men i och för sig går det ju lika bra att fråga vilken annan präst som helst om det, eller hur?
Vi kommer inte att åka i väg på någon resa förrän tidigast över jul, eftersom en av mina bästa vänner gifter sig helgen efter mig och hon skulle nog inte uppskatta om jag struntade i hennes bröllop!!! Dessutom är jag ju lärare och då måste man åka när man inte har några elever att ta hand om...
Hej!
Hjortrongull: Vi sitter lite i samma sits som ni, vi har inte fått veta vem som ska viga oss eftersom de inte har gjort färdigt sitt semesterschema och nu går vi bar och väääääntar och väääääntar på att få besked så att vi kan träffa prästen och gå igenom vigseln för att sedan kunna trycka vigselprogram och kunna bocka av det momentet från listan...puh Börjar verkligen närma sig nu och jag är så orolig att det finns saker som jag jag inte tänkt på och som man sedan får fixa i panik... hänger här varje dag för att samla tips
Hej..
Här är en till som ej fått kontakt med prästen, man vill prata med honom snart.
Hjortrongull
Vi ses kanske på IKEA på fredag (imorgon) om det nu är rätt IKEA dvs. *s* Blir det en fullastad bil när ni är klara? Vi ska "bara" köpa 50 champagneglas som jag sen ska skriva med glasfärg på. De ska vi dricka brudskålen ur och sen får gästerna de med sig hem som present.
Fresan: Det var ett roligt tips med champagneglasen! Ska kolla vad det kostar och dryfta det med blivande maken...
Jadu, vi ska till ikea på kvällen... Lugnare då än på lördagar. Jösses, man kommer väl hem med en fullastad bil... Help! Ikea i kungens kurva (sthlm) ska vi till...
Hej 30 juli-brudar!
Två veckor kvar - sen smäller det!! Hur mår ni? Läget under kontroll? Jag håller på med festprogrammen nu! Kul med alla detaljer som vi nu har kommit till.
Hej Amanda Lee!
Nu är det bara detaljer kvar. Jag väntar dock fortfarande på min klänning, hoppas den dyker upp i nästa vecka!!! (ska sys och skickas)
Funderar nu på dekorationer till kyrkan och restaurangen och blommorna som skall beställas på lördag!
Hej igen. Var ett tag sedan nu! Här är läget ganska bra under kontroll tycker jag. Vi håller också på med festprogrammen. Vad har ni i era festprogram?
Vi har menyn, några sånger, en kort presentation av hur vi träffades, vi ska scanna in ett par bilder av oss som barn, "ordningsregler", bordsplacering, presentation av gästerna, "Jag älskar dig" på olika språk och lite annat smått och roligt.
Ojojoj, vad tiden går. Inte långt kvar nu. Det mesta är nog under kontroll, vi har rätt mycket uppgifter utdelade till värdgrupp, föräldrar och släktingar. (Festprogrammet tex har vi ingen aning om vad som står där i) Skönt men nervöst att inte göra allt själv!
Dock behövs min klänning läggas upp och fixas med litegrann. Min mamma och jag ska hjälps åt med detta, hoppas verkligen att det går bra!