• Pepsie

2006 septemberbrud!

Äntligen har vi bestämt ett datum för vårt bröllop och allt känns genast mera verkligt!
    2 september 2006 blir det. Har redan bokat lokalen vi ska ha middagen i, vågade inte vänta, man vet ju aldrig om någon tänker samma tanke.
    Det är ju så lång tid tills dess, det kommer att ha gått nästan 2 år sen frieriet, men det beror på att vi måsta spara pengar... Det blev rätt uppenbart för mig igår att min pappa inte kommer att följa traditionen "brudens far betalar" för hans reaktion när vi sa att vi bestämt datum var: äh, men inte ska väl DU gifta dig, är det nödvändigt?! Men han är lite speciell min far. Och jag hade absolut inte förväntat att han skulle betala allt, men det hade känts bra om han erbjöd sig sponsra lite iaf. Det ska nog gå ändå!
    Mamma blev desto gladare.

Hi hi, tänker bara på bröllop just nu!

• Svar på tråden 2006 septemberbrud!
  • Maya K

Vi ska gifta oss den 9.9-06-... om planerna går som dem ska... Har prel.bokat en festlokal men kyrkan får jag inte boka föränn den 1:a september...

Lite irriterad är man ju för det...

• Pepsie

Kyrkan tänkte jag ringa och boka snart, bara de går med på det. Men jag bor i en mindre by, tror ingen hinner före. Köpte två tjocka bröllopsmagasin igår och låg och tittade i dem hela kvällen. Hur jag ska kunna välja en klänning är en gåta. Dessutom har jag en del jag ska gå ner i vikt först, så man kan ju inte ut och prova än.

• Maya K

Pepsie:

hahahah.. att välja klänning ja,,,, kan säga att jag ändrat mig hundra gånger men till slut så har jag hittat en klänning som jag vill ha men vi får ju se om den passar mig. Den kostar bara 2900kr som helt ny.. är jätte gullig!! titta på den här.

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=134

• Mollinka

Hej!
    Vi ska också gifta oss 2 september nästa år! Har bokat kyrka och lokal, men vi vet inte om vi skall vara i den lokalen vi bokat. Tur att det är lång tid kvar!!

• Pepsie

Hej!
    Maya K:
    Vad fin den var! Såg den i helgen när jag o blivande tärnan kikade runt lite. Hon sa att det var precis en sådan hon skulle valt. Jag har oxå hittat en på Lilly, vet ej pris.

Mollinka:
    Grattis till dig oxå som ska stå brud! Valde ni datum av speciall anledning eller? Det är vår förlovningsdag.

• Maya K

Snyft snyft snyft..

Var idag och provade klänningen ovan och på något konstigt sätt så känndes den inte rätt.. En trl. 36 var för stor på några ställen och irriterar mig.. Visst ska man sy in den men inte kul... Hittade en annan klänning som var gullig.. men aja.. vi får se hur det är..

Vilken Lilly klänning har du hittat Pepsie??

• Mollinka

Pepsie: Valde datumet efter som det fortfarande (förhoppningsvis) är sommar då, men inte högsommar! Hoppas på fint väder!

• Maya K

Pepsie:

Ja den är jätte fin!!!! En sak kan jag dock säga om den.. De tar ganska mkt överpris på den här i Sverige så om du vet din strl och har provat den så tycker jag att du ska kolla upp vad det kostar att beställa den från Danmark.. tror inte att det blir så dyrt.
    Klänningen jag provade kostar ca2900kr i Danmark och nätet.. Affären som jag provade klänningen i skulle ha runt 4000kr om inte tom. 5000kr.

Sorry tjejer att jag inte är här på BT så ofta men har bråda dagar i skolan så snart kommer jag att finnas till här dygnet runt

Idag ska jag ringa kyrka och festlokal.. Har hittat ett jätte fint ställe där min blivande också kan tänka sig gifta i.

Berättar senare hur det gick.

Svar på tråden 2006 septemberbrud!