22 april 2006, nu är det et år kvar!!
Ja tjejer (och killar) om ett år har vi fullt upp med de sista förberedelserna!!
iiii *pirra i magen*
*längta*
Ja tjejer (och killar) om ett år har vi fullt upp med de sista förberedelserna!!
iiii *pirra i magen*
*längta*
det tycker vi me :)
Hej på er tjejer! Vad gör ni? Just nu går tankarna mest bort mot bröllopsresan...kanske beror på att man börjar få in "semestertänket" så här i början av sommaren. Och nu är den här, sommaren alltså, och efter den är det på ALLVAR dags att sätta igång med planeringen, då finns det längre ingen tid att förlora!
Idag har vi träffat prästen och haft vigselsamtal. Så nu är vi "godkända" och datumet är spikat. :)
å vad kul lindha!
ja vi får väl kanske ta å ta tag i det där också.. att få tag i en präst :)
Men ni har väl bokat kyrkan Princess? Ingår det ingen präst???
kyrkan e bokad, men nej.. vi får ingen präst från dem *suck* det va ju va vi trodde, emn tydligen måste man ha en präst från sin egen församling..
eller om vi lyckas få tag på ngn annan präst som vill då..
jaja, knas e det..
Va? Låter konstigt! Dom borde väl kunna ordna med präst även om ni inte tillhör den församlingen?! Vi tillhör inte den kyrkan där vi ska gifta oss...
jag vet... men men
de menar på att deras präster åker med sina församlingsmedlemmar runt till andra kyrkor.. så ja..
jaja, det e defenitivt inte min önskan att det ska va så här krångligt..
Så krångligt princess...hoppas att det ordnar sig. Själv ska vi ha min syster och eftersom hon inte är riktigt klar med sin utbildning än måste vi ha en till och då har vi haft 2 önskningar som hon skall kolla upp åt oss! Roligt!
Lindha: Ska man ha vigselsamtal så här tidigt? Vad pratar man om då?
Det var prästen som ville att vi skulle ha vigselsamtal nu. Han ville "godkänna" oss innan vi bokade kyrkan ordentligt. Vi gick igenom vigselakten lite teoretiskt så att fick veta vad en kyrklig vigsel innebär. Så det var inget avancerat utan mer att vi skulle träffas och att vi skulle va överenns.