• Julius
    Äldre 14 Apr 22:31
    8797 visningar
    13 svar
    13
    8797

    Att plugga vidare efter 30...och två barn.?

    Hej funderar verkligen på att börja studera till sjuksköterska men mitt dilemma är om någon/några här har erfarenheter av att plugga när men har barn,ingen studieteknink(känns det som)och lite för lite mod att tro på mig själv att det finns hopp om att få ihop det....jag hade ganska enkelt för mig på gymasiet,men det var ju några år sen..Hjälp mig nå`n men var ärliga fixar man det med mina förutsättningar eller borde jag vänta tills barnen blivit större?

  • Svar på tråden Att plugga vidare efter 30...och två barn.?
  • Cyberm­amman
    Äldre 14 Apr 22:35
    #0

    Det går alldeles utmärkt bra... men man får ha en vilja av stål och strunta i om fönstren är oputsade .

  • Kåär
    Äldre 14 Apr 22:35
    #0

    Det finns en tråd om det i familjeliv. Gå in på allmänna diskussioner.
    Jag pluggar på distans samtidigt som jag jobbar några timmar per dag, med barn. Men eftersom jag bara hämtar dem från skolan och umgås ett par timmar med dem om dagen så kvalificerar jag nog inte in i din målgrupp.
    Är barnen stora så att de är borta på dagarna så funkar det säkert jättebra. Kan du dessutom få en eftermiddag på helgen så har du ju tid att göra mycket då också.

  • mli_b
    Äldre 14 Apr 22:42
    #0

    Min pappa pluggade när min bror och när jag föddes. Han var klar när jag var knappt ett år och min bror var nästan två.

    Mamma fick sin sjuksköterskeexamen ca två veckor innan min storebror föddes (snacka om timing). Hon läste vidare till distiktssköterska för ett par år sen då var hon ungefär 45, hade 5 barn (när hon bröjade bodde alla hemma), jobbade 75% och läste 50%. Det var jobbigt, men det gick.

  • halsta­blette­n
    Äldre 14 Apr 23:06
    #0