Januari 2006
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Hej,
jag gifter mig den 7 januari 2006. Vilket datum har ni bestämt er för?
Vi gifter oss den 12 januari
Har du kommit långt i planeringen? Eller jag kanske ska fråga om du har börjat? Mina vänner (och framförallt min blivande man) tycker att jag är helt hysterisk som har bokat lokal och kyrka redan och börjat titta på inbjudningskort och klänning... men det är kul.
Ringo: Det håller jag med om, det är super kul att kika och boka allt. Det är som om man är i en helt annan värld det här
Kram
Hej alla!
Vi ska oxå gifta oss den 7 januari, i umeå. Så förhoppningsvis blir det ett riktigt vinterbröllop med massor av snö! Vi har oxå bokat lokal o kyrka. Har inte börjat titta på klänningar ännu, men tänkte börja snart.
Var gifter ni er allihopa?
Har i stort sett allting klart redan!!!! Det är en del saker som skall beställas o köpas och fixas med, men det mesta av det kan vi inte göra förrän närmare bröllopet. Vi skickar ut inbjudningarna i augusti, men har redan förvarnat med save-the-date kort.
Eftersom vi gifter oss på Aruba så gäller det att vara ute i tid med planeringen.
oh, vad kul att det äntligen kom några och tittade in! Vi har spikat den 1 januari nu. Vigsel och fest blir på Krusenbergs herrgård utanför Uppsala. Vi hade faktiskt också tänkt oss den 7 först, det verkar poppis...
Så tidigt är det väl inte att planera nu?! Det är ju rätt mycket som ska fixas... Har provat lite klänningar och filar på gästlista och sånt. Musiken tycker jag är svår! Tips på ovanliga, lite pampiga in och utgångslåtar?
Vet inte om du eftersöker riktig kyrkmusik, men dessa låtar skall vi ha:
När gästerna anländer: Steel-band musik
Ingång brudfölje: "Kungen av sand"-Gessle (bara för att vi är på stranden o mina döttrar gillar Gessle)
Ingång: "Kärleken förde oss samman"-Lundell (tänkte först ha "det vackraste" men hörde den här och bara bölade för att den är så fin...)
Under vigseln: "FÖr kärleks skull"- GÄrdestad och "From this moment"-Shania T
Utgång: "You're my first..."- Barry White
Får väl se om vi skall ha någon mer under själva vigseln.
Visst är det kul att planera? Hur långt har ni andra kommit?
Hej alla januaribrudar. Vad roligt att höra att det är fler än jag och min blivande som ska gifta sig den 7:e januari!
Vi har bokat festlokal men inte kyrkan ännu. Vi har inte riktigt bestämt vilken kyrka det blir, antingen en inne i stan som är gammal och fin, eller en ute på landet. Festen är i stan så det kanske är bäst att vara där för vigseln också, men å andra sidan är det ju finast på landet om det är massa snö (vilket jag hoppas på, givetvis). Hmm, svårt. Annars har vi kollat lite på ringar, matförslag och klänning. Men det känns hopplöst, min klänning finns bara inte att köpa, så det lutar åt att jag får låta sy upp en. Det kan väl inte vara såå mycket dyrare? Min blivande har redan en frack så han var ju lätt att ordna klädseln för. Jag håller som bäst på och springer ute kollar på vita skor, känns som att det är rätt tid att köpa det nu i student-tider och liknande. Jag vill kunna använda mina skor efter bröllopet också.
Jag gillar att planera, men är samtidigt lite rädd för att jag ska hinna ändra mig under tidens gång. Känns som att det är så långt kvar, även om det nu på söndag bara är 8 månader. Hur känner ni andra, tycker inte ni att det känns långt borta?