• *Mysan­*
    Äldre 22 Mar 13:59
    7907 visningar
    14 svar
    14
    7907

    Gult hår, hjälp!

    Hej!!

    Blekte slingor i lördags och nu vart jag gul på vissa partier. Hjälper silverschampo? och vilket kan ni rekommendera? Hur många tvättar innan det hjälper??

    Hjälp mig snälla!!
    Kram Mysan

  • Svar på tråden Gult hår, hjälp!
  • ELA
    Äldre 22 Mar 14:01
    #0

    Oooops, kan man säga då!! Usch vad trist!! Ja, silverschampo hjälper, men det tar inte bort allt. Det beror ju på att du haft färgen för lite länge i håret, mest troligt. Kan du inte få frisören att göra om det på de gula partierna? Eller om du har gjort det själv - gå till en frissa så fixar dom det!!

  • lillak­isse
    Äldre 22 Mar 14:01
    #0

    läste en trad om det här inne för ett tag sedan!
    kolla under gult eller grat har.
    Mit tips är att ga till frissan dom brukar kunna rädda det mesta!Lycka till

  • Stines
    Äldre 22 Mar 14:04
    #0

    Gå till en frisör och köp en toning som tar bort det gula i slingorna.
    Så blir det inte så dyrt.
    Om det var hos frisör du gjorde slingorna tycker jag absolut att du ska gå dit och säga att du inte är nöjd.

    Jag brukar göra slingor hos frisör och mina blir först också guloranga men hon lägger alltid till en tonig/färg efteråt som tar bort detta. Lycka till!

  • *Mysan­*
    Äldre 22 Mar 14:15
    #0

    Jo..det var hos en frisör som jag gjorde det!! Jag gick tillbaka och hon la i några slingor till och det vart lite bättre...sen sa hon att hon inte kunde göra mera eftersom hon inte ville bleka håret mera , utan jag skulle prova med silverschampo!
    Det känns som om shampot är mitt sista hopp!!
    Snyft!
    Mysan

  • lillak­isse
    Äldre 22 Mar 14:16
    #0

    kolla inläget där stod nagot om ketschup

  • blivan­de fru J
    Äldre 22 Mar 14:22
    #0

    ketchup hjälper väl främst mot grönt hår?

  • snutte­puffan
    Äldre 22 Mar 14:28
    #0

    Silverschampo borde fungera, försök att få det främst i de gula partierna bara. Jag hoppas förresten att du inte fick betala schampot själv när det är frisören som har klantat sig?

  • *Mysan­*
    Äldre 22 Mar 14:33
    #0

    hur många tvättar innan silverschampot hjälper? hur länge ska det sitta i?

  • snutte­puffan
    Äldre 22 Mar 15:57
    #0

    Om jag var du så skulle jag testa mig fram. Låta det sitta i en kortare stund första gången och se hur det blir sedan kanske ha det i en längre stund nästa gång om resultatet blev för dåligt.

    Jag har dock inte använt silverschampo själv, men befarar att det går att ha för lång verkningstid och då står du där med grått hår. Det var förresten någon på det här forumet som hade det problemet och fick en massa tips. Använd sökfunktionen...

  • Elin B
    Äldre 23 Mar 18:53
    #0

    Jag har haft precis samma problem som du Mysan! Mitt hår har också blivit gult några gånger när jag har slingat det, både hos frissan och hemma.

    Så ett konkret tips på ett "silvershampo" som fungerar: KMS, Color Vitality, Blond Shampoo. Det är kanonbra! För mig har det räckt med ungefär 3 tvättar med det för att håret ska ändras från lysgult till snyggt ljusblont. Och då har jag bara använt det som vanligt schampo, jag har inte låtit det sitta i och dra i flera minuter.

    Så lycka till, jag håller tummarna för att du får bort det gula!

  • Flicka­n81
    Äldre 23 Mar 20:33
    #0

    Jag använde ofta silvershampoo förut eftersom min frisör jag hade då alltid lyckades få en gul ton i det blonda. Det gul/orange kommer när det suttit i för länge...

    Det hjälpte jättemycket på mitt hår. Använde det rätt ofta den första tiden har jag för mig.

    Flaskan är i silver och från Lorea´l. Finns hos de flesta frisörer. Kostar ca 119 kr.

    Nu för tiden bleker jag aldrig aldrig håret. Ska man slinga så ska man göra det med färg har jag lärt mig. Mycket skonsammare mot håret och naturligare:)

  • Smulu
    Äldre 24 Mar 07:14
    #0

    Jag har hört att det är precis tvärtom att när man bleker håret så blir det först rött, sedan gult och först därefter blont. Med andra ord har dina slingor blivit gula så är det frisören som gjort fel.

  • ottis
    Äldre 24 Mar 08:06
    #0

    jag e frisör och kan ge info.
    resultatet beror på utgångsfärgen på håret
    :ett mörkt hår blir rött ,orange, gult sedan blont om man har en bra kvalite svårt att få ett mörkt hår riktigt blont ,men det går..
    :ett ofärgat blont hår blir oftast bara guldigt och sedan nästan vitt
    :ett FÄRGAT hår är jätte svårt att bleka ljust för att det sitter pigment kvar på hårstråna fast man tycker att färgen har gått ur.. då kan det bli flammigt resultat på håret dvs lite gult och orange på längderna där det varit färgat tidigare och det kan bli riktigt vitt mot botten där det inte varit färgat förr.. hoppas ni blivit klokare..

  • ottis
    Äldre 24 Mar 08:09
    #0

    smulu: du har nog rätt att frissan har blekt håret för kort tid och då har det blivit gult MEN det kan vara så att det har suttit kvar färg på vissa längder därav resultatet.silver shampoo år jätte bra ,det finns silver balsam oxå .tvätta på blondisar..hihi

Svar på tråden Gult hår, hjälp!