• BrudAu­g2003
    Äldre 14 Mar 21:03
    30142 visningar
    10 svar
    10
    30142

    Katten varm om öronen-normalt?

    Min katt är så varm om sina öron , kanske framförallt om snibbarna. Ska den vara det? Den är hur pigg som helst men man blir ju orolig för minsta lilla!

  • Svar på tråden Katten varm om öronen-normalt?
  • Freja
    Äldre 14 Mar 21:10
    #0

    Om katten kokar om öronen ständigt och jämt bör du söka veterinär. Annars funkar katter som vi människor - ibland är vi varmare än annars och ibland stiger temperaturen till feber.

    Verkar misse pigg i övrigt så är det i alla fall inte något akut och du kan med all säkerhet vänta ett tag för att senare känna efter om öronen är svalare.

    /F :) ...som vet hur det är att vara orolig misseförälder ;)

  • BrudAu­g2003
    Äldre 14 Mar 21:25
    #0

    TUSEN TACK, nu kan jag sova gott i natt!!!

  • Okänd
    Äldre 14 Mar 23:14
    #0
    Meddelande borttaget
  • Umebru­den
    Äldre 15 Mar 11:33
    #0

    Våra katter brukar också vara varma om öronen ibland.
    Jag har hört däremot att man ska kolla om katten är varm och torr om nosen, för om den är det har den feber. Någon som vet om det stämmer?

  • LillaL­oppan
    Äldre 15 Mar 11:45
    #0

    Umebruden, jag har hört samma sak, att katten/hunden har feber om den är varm om nosen. Men vår katt blir också varm om nosen när den sover.

  • Umebru­den
    Äldre 15 Mar 12:30
    #0

    LillaLoppan:
    Ja, våra katter brukar också vara varma om nosen ibland, men ändå vara hur pigga som helst, det var därför jag blev osäker.

  • Ebbala­la
    Äldre 15 Mar 12:48
    #0

    Att katten är torr och varm om nosen betyder INTE att den har feber...

  • BrudAu­g2003
    Äldre 15 Mar 20:32
    #0

    Trådstartarn här!
    I dag har min lille kisse inte känts nåt varm, så det var väl tillfälligt.. Tack för era svar ändå!

  • Äldre 31 Dec 13:58
    #9

    Min katt har också varma öron fast en blöt och kall nos. Jag vet inte om min katt blivit sjuk?

    Han har gott ner i vikt och man känner ryggraden och lite rebenen och han värkar väldigt trött nu förtiden. Han har inte ätit upp sin mat och jag är väldigt orolig över han. Behöver han åka till någon vet?

  • Äldre 2 Jan 12:38
    #10

    Ja! Om katten ej äter/dricker så bör du verkligen åka in. Är det en gammal katt?

Svar på tråden Katten varm om öronen-normalt?