• Vira
    Äldre 11 Mar 18:27
    56989 visningar
    28 svar
    28
    56989

    Små röda prickar på armar o lår...

    Hej! Jag har fullt med små rödaktiga prickar på armar och lår. De kom först på överarmarna och har nu kommit även på underarmarna och låren. De är inte "upphöjda" utan helt nere i huden och kliar inte. Har haft dem rätt länge nu så jag tror inte att det är någon allergisk reaktion eller så. Finns det någon som känner igen det och har någon aning om vad det kan va? Kan man göra något åt det? Hoppas på svar.

    /Vira

  • Svar på tråden Små röda prickar på armar o lår...
  • Mrs Eire
    Äldre 11 Mar 18:51
    #0

    Har du ätit något som du inte brukar? Tar du någon medicin som du just börjat med?
    Jag fick liknande utslag som började på händer, efter ett dygn hade jag över hela kroppen, kliade ihjäl mig och hjärtklappning, det var nässelfeber, allergisk reaktion av ett pencillin, fick adrealinspruta och massa pipper för att få bort det.
    Det kan uppstå av stess också.
    Du bör kanske kolla med en läkare

  • Silje~
    Äldre 12 Mar 16:35
    #0

    Det är blodkärl du ser, eller rättare sagt små blödningar som du får leva med. Kan inte förklara hur dom uppkommer och varför dom inte försvinner.

  • Gosing
    Äldre 12 Mar 18:16
    #0

    Killen far sadana fran vissa tvattmedel i kladerna.. Nan allergisk reaktion antar jag.

  • emmaa
    Äldre 12 Mar 19:41
    #0

    hej!
    Jag vet inte hur de ser ut men om du kollar riktigt nära på armarna, är det då hårsäcken som är röd? Jag har varit hos läkaren för mina prickar...men jag har glömt vad det hette. Men jag har en speciell kräm som jag köper på apoteket. Om det är det är i hårsäckarna så kan jag skicka namnet på krämen. Läkaren sa att många har sådana prickar, mer eller mindre tydligt...
    /Emma

  • Hime
    Äldre 12 Mar 20:47
    #0

    Har en kompis som hade sådana prickar nästan överallt på kroppen precis innan hennes student. Stressymptom i hennes fall.

  • täbybr­ud
    Äldre 12 Mar 21:03
    #0

    jag skulle jättegärna vilja ha namnet på den krämen för jag har också såna prickar

  • LillaL­oppan
    Äldre 12 Mar 21:25
    #0

    emmaa,

    Jag vill också väldigt gärna ha namnet på den krämen, jag har nämligen också sånna prickar.

  • Malina Molin
    Äldre 12 Mar 21:50
    #0

    ...& jag har dem i bland med! Vilken kräm är det?

  • LillaL­oppan
    Äldre 13 Mar 00:34
    #0

    Flyttar upp....

  • LillaL­oppan
    Äldre 13 Mar 12:58
    #0

    Upp, upp, upp...

Svar på tråden Små röda prickar på armar o lår...