• Ulliz
    Äldre 29 Feb 17:03
    3464 visningar
    8 svar
    8
    3464

    Svart mormorskänga (39)

    Jag vill ha svarta skor till min guldbrokadklänning. Nu har jag märkt att det inte är så lätt att hitta en traditionell mormorskänga, men kanske finns det någon som vet var jag kan få tag på en. Behöver ett svart par, storlek 39 till junibröllop i kulturhistorisk miljö.

  • Svar på tråden Svart mormorskänga (39)
  • Freja
    Äldre 29 Feb 17:07
    #0

    Du skulle kunna ha köpt mina, men det är stl 37.

    Ett tips är att kolla second hand-butiker. De kanske kan lägga undan om de får in några.

    /F :)

  • mediev­al bride
    Äldre 29 Feb 18:28
    #0

    Jag köpte mina från ellos, har visserligen dragkedja på insidan av smalbenet, men snörning fram. Dettta var iofs ett tag sen men kolla på deras hemsida om de har dem kvar.

  • mediev­al bride
    Äldre 29 Feb 18:29
    #0

    Jodå, de fanns kvar. Gå in på dam, sedan skosortiment, sedan boots/kängor, så finns dom på sidan 3.

  • Kaya ,fd Marlie
    Äldre 29 Feb 18:32
    #0

    Undrar om du skulle kunna ha 38?

    Har ett par urvackra original från sekelskiftet skulle jag tippa på.
    med snörning.
    Men de går en bit upp på benet.

  • Kvinna
    Äldre 29 Feb 18:43
    #0

    Här får du en länk som har lite skor.
    www.conifer.nu/stovletter.htm

  • Kvinna
    Äldre 29 Feb 18:49
    #0

    Hittade en til liten länk
    www.fuss-schuhe.de/heels.htm

  • Ulliz
    Äldre 29 Feb 19:47
    #0

    Tack för tips!
    Freja och Kaya- 37 och 38 är nog för små, men sekelskiftesskorna låter helt suveräna. Särskilt som vi gärna vill ha lite sekelskiftes/ historisk touch på dagen.... Önskar man kunde krympa fötter sådär för en dag . Second hand är bra, får försöka hinna med att kolla av några nu och då!
    Kvinna- sidorna var tuffa med en hel del snygga stövlar, men kanske lite för tuffa och för spetsig hög klack för mig. Vill helst inte sjunka ner i gräsmattorna på gården eller bli längre än min fästman.
    Medievalbride- Ellos skorna var snygga... Kanske om jag inte hittar några mer traditionella, vill helst slippa den trendiga spetsiga tån som är på modet idag.

  • Kvinna
    Äldre 29 Feb 21:59
    #0

    Vad tycker du om den här länken!!!!.
    www.goldcreekoriginals.com/weddingbootsforher.htm

Svar på tråden Svart mormorskänga (39)