• Äldre 22 Dec 10:18
    40443 visningar
    24 svar
    24
    40443

    Bröllop Italien 2018

    Hej!
    Jag och min blivande man gifter oss i Toscana, Italien i september 2018. Letade lite här på forumet efter andra par som också planerar bröllop i Italien nästa år, men hittade ingen :(
    Det vore kul att dela tankar och idéer, jämföra priser och upplägg och få kontakt med någon mer med samma plan som vi :)

  • Svar på tråden Bröllop Italien 2018
  • Äldre 2 Mar 13:49
    #11

    Hello, vi gör 2 bröllop i Toscana i sommar

    Hör av dig om du önskar musik.

    WWW.MAME.NU

  • Äldre 15 Mar 14:39
    #12

    Hej alla bröllopsplanerare!

    Vad drömmigt det låter med bröllop i Italien! Jag jobbar som bröllopsfotograf och vill passa på att tipsa om mig själv. Jag håller just nu på att bygga upp ett portfolio för just utlandsbröllop och har därför ett antal platser där jag erbjuder heldagsfotografering för endast rese- och boendekostnader.

    Paketet har ett värde av 20,000 kr och innehåller följande:

    Personligt planeringsmöte
    Provfotografering
    12 timmars sammanhängande fotografering + filmning
    Minst 300 st redigerade bilder
    50 uppslag i ett lyxigt fotoalbum
    3 minuters färdigklipp film


    Kika in på min hemsida www.fotograflinajohansson.se för portfolio, information och kontaktuppgifter.

    Stort lycka till med er bröllopsplanering! Glad
  • Äldre 15 Mar 15:14
    #13

    Vad roligt med bröllop i Italien! Vi har bokat Marresfoton till vårt bröllop i sommar och på vårt möte berättade hon att hon befinner sig i Italien under hösten. Undrar om det inte var just för att fota bröllop? Stort lycka till i alla fall!

  • Äldre 17 Mar 10:40
    #14

    Hej alla brudar =)
    Åh va roligt med en Italien tråd! har också spanat efter lite uppdaterade tips gällande leverantörer i Toscana. Är gärna med i en grupp och delar erfarenheter, tips och planering =)

    Vi ska gifta oss i mitten av September 2018 i just Toscana, nära Volterra, har en bröllopsplanerare men en svensk sådan. 

    Jag undrar om det är någon som kan tipsa om en bra DJ??
    Jag har vänner som är florister och vill göra alla blomsterarrangemang så jag behöver bara köpa alla blommor någonstans, typ grossist eller marknad, någon som har tips el erfarenhet av detta? Eller kan man beställa via florist utan bindning?

    Vi ska åka ner nu efter påsk igen och spana in dessa grejer så alla tips mottages så kanske jag kan hjälpa någon annan i samma situation när jag ändå är där =) win win!

  • Äldre 29 Mar 11:26
    #15
    +1

    Hej alla Italien brudar! 
    Jag följer denna tråd och all information jag kan få! Vi är nämligen i start groparna att planera ett bröllop i Toscana 2019 :)

    Hur har andra gjort med bröllopskoordinator eller inte?? Vilken har vi använt och varför? vad får man får pengarna ?
    Vad kostar catering med mat och dryck där nere, vad är normalt och prisvärt? 

    Vi tänker gifta oss borgerligt här i sverige först och ha en vigsel ceremoni i Italien gärna på en vingård där vi alla kan bo. Vi åker med närmsta familjen så det kan bli ca 16 vuxna och 9 barn. Nån som kanske har bra tips på ett ställe? Ett litet intimt och lantligt bröllop.
    ALLT är så spännande med samtidigt förvirrande..

  • Äldre 3 Apr 16:17
    #16
    Sooofie skrev 2018-03-17 10:40:44 följande:

    Hej alla brudar =)
    Åh va roligt med en Italien tråd! har också spanat efter lite uppdaterade tips gällande leverantörer i Toscana. Är gärna med i en grupp och delar erfarenheter, tips och planering =)

    Vi ska gifta oss i mitten av September 2018 i just Toscana, nära Volterra, har en bröllopsplanerare men en svensk sådan. 

    Jag undrar om det är någon som kan tipsa om en bra DJ??
    Jag har vänner som är florister och vill göra alla blomsterarrangemang så jag behöver bara köpa alla blommor någonstans, typ grossist eller marknad, någon som har tips el erfarenhet av detta? Eller kan man beställa via florist utan bindning?

    Vi ska åka ner nu efter påsk igen och spana in dessa grejer så alla tips mottages så kanske jag kan hjälpa någon annan i samma situation när jag ändå är där =) win win!


    Va roligt! Grattis till ert kommande bröllop  va spännande.

    Vart ska ni gifta er och vart ska ni bo? Vilken bröllopskoordinator har ni hittat? jag försöker leta efter en bra men inte lyckats ännu.
    Tar gärna emot tips gällande blommor..samma sits som er. Vi ska binda själva men undrar lite hur man köper blommorna bäst där nere.

    Vi söker fortfarande boende och plats. Är i startgroparna ännu..så jag tar emot alla Toscana-bröllops-tips med stor glädle!! :) Vi plarnerar bröllop maj/juni 2019 där nere nånstans
  • Äldre 13 Apr 17:55
    #17
    fi4lott4 skrev 2018-04-03 16:17:59 följande:

    Va roligt! Grattis till ert kommande bröllop  va spännande.

    Vart ska ni gifta er och vart ska ni bo? Vilken bröllopskoordinator har ni hittat? jag försöker leta efter en bra men inte lyckats ännu.

    Tar gärna emot tips gällande blommor..samma sits som er. Vi ska binda själva men undrar lite hur man köper blommorna bäst där nere.

    Vi söker fortfarande boende och plats. Är i startgroparna ännu..så jag tar emot alla Toscana-bröllops-tips med stor glädle!! :) Vi plarnerar bröllop maj/juni 2019 där nere nånstans


    Vi har anlitat Costeria Travel som koordinator. De hade massa bra förslag på boenden så mitt tips är att kontakta dom. Du får priser från början vilket vi uppskattade mycket då det brukar vara det man är ute efter i början när man väljer ställe :)

    Vilken koordinator har ni andra valt?
  • Äldre 19 Jun 11:17
    #18

    Hej!


    Vi har valt Tema Toscana som hjälper till att hitta lämplig plats för bröllopet. Vill någon veta mer så hojta till.
    Bröllopet är i sep 2019 så ännu en bra bit kvar så många frågetecken fortfarande. Vi ska ner till Toscana om 3 veckor och se vingården vi har hyrt.
    Har många frågor till gården nu!

  • Äldre 21 Jul 08:20
    #19

    Hej,

    Hittade detta inlägg från december nu. Har ni hittat en bröllopskoordinator? Jag hjälper er gärna. Jag har organiserat över 50 bröllop de senaste 3 åren och många av dem har varit i Toscana, där jag samarbetar med fantastiska leverantörer.

    Skriv gärna om det är någonting jag kan hjälpa till med!
    info@italienskabrollop.se
    eller
    info@swedit.eu

    Eller slå en signal på numret nedan. 

    Varma hälsningar
    Annika
    +39 3294742029

  • Äldre 26 Aug 21:30
    #20
    +1

    Hej alla.

    Vi har bestämt oss för Toscana i sep 2019 men inte mer än så... förstår att vi behöver påbörja vår planering på allvar snarast ????

    Vi ska ha en liten tillställning med bara de närmsta (25-30pers). Är gärna med i någon tråd om det finns ???? Lindqvistjessica@hotmail.com eller tar emot alla tips och idéer här!

    Tack på förhand, såååå spännande detta!!!

  • Äldre 1 Sep 20:22
    #21

    Hej,

    Såg detta lite sent ;) Jag är bröllopskoordinator med flera bröllop i Toscana. Jag står gärna till tjänst och berättar lite om förslag på upplägg om ni vill ;)

    Varma hälsningar
    Annika

  • Äldre 6 Sep 09:02
    #22
    +1

    Giftet meg i Roma 18.08.18? Magisk!!!!

  • Sat 21 Sep 2019 17:31
    #23
    +1

    För ca 2 år sen skrev min min tjej (nu fru) ett inlägg på bröllopstorget och frågade om tips och idéer kring bröllop i Italien. Vi hittade inte riktigt så många tips som vi hade hoppats på tyvärr. 

    Men vad vi istället fick var massvis med frågor om vårt bröllop och vi har kunnat bolla mycket med olika par kring hur man planerar ett bröllop i Italien. 

    Nu är vi sedan några veckor tillbaka gifta och allt gick hur bra som helst! 

    Istället för att fortsätta svara på mail och messenger meddelanden har vi lagt upp en sida där vi har brain dumpat all information som poppat upp i våra huvuden kring planerandet och genomförandet av bröllopet för att alla ska kunna ta del av informationen. 

    Ni som tycker det låter intressant kan använda länken nedan för att ta sig till sidan. Det är bara att skriva kommentarer om det är något speciellt ni undrar över :) 

    https://planningitalianwedding.wordpress.com/
    (
    Någon gång kommer länken att slut fungera då sidan mest troligt kommer flyttat till en ny address. skriv en kommentar så ska jag försöka uppdatera den)

  • Sun 22 Sep 2019 13:13
    #24
    DanielKlar skrev 2019-09-21 17:31:21 följande:

    För ca 2 år sen skrev min min tjej (nu fru) ett inlägg på bröllopstorget och frågade om tips och idéer kring bröllop i Italien. Vi hittade inte riktigt så många tips som vi hade hoppats på tyvärr. 

    Men vad vi istället fick var massvis med frågor om vårt bröllop och vi har kunnat bolla mycket med olika par kring hur man planerar ett bröllop i Italien. 

    Nu är vi sedan några veckor tillbaka gifta och allt gick hur bra som helst! 

    Istället för att fortsätta svara på mail och messenger meddelanden har vi lagt upp en sida där vi har brain dumpat all information som poppat upp i våra huvuden kring planerandet och genomförandet av bröllopet för att alla ska kunna ta del av informationen. 

    Ni som tycker det låter intressant kan använda länken nedan för att ta sig till sidan. Det är bara att skriva kommentarer om det är något speciellt ni undrar över :) 

    https://planningitalianwedding.wordpress.com/
    (
    Någon gång kommer länken att slut fungera då sidan mest troligt kommer flyttat till en ny address. skriv en kommentar så ska jag försöka uppdatera den)


    Hej alla blivande brudar!
    Jag har fått många mail sedan jag skapade denna tråd. Fick tyvärr inte så mkt tips men har nu skrivit ner alla jag kommit på med min man (DanielKlar). Gå jättegärna in och läsa och bomba oss med kommentarer/frågor/feedback!

    //Bride2019
Svar på tråden Bröllop Italien 2018