• Äldre 17 Oct 22:40
    8745 visningar
    3 svar
    3
    8745

    Kläder vid giftermål för andra gången.

    Hallå... Ställer säkert samma fråga för 85e gånger här.??.. Jag ska gifta mig nu för andra gången men borgerligt. Vad kan man ha för kläder på sig? Det är sista januari 2018. Bor i Norrland. Hade tänkt någon klänning, kan man ha brudklänning eller ska man ta nått annat.. Är bara nyfiken på vad man kan bära då. Kan man ha vitt fast det är andra gången..

    Behöver lite råd??????

  • Svar på tråden Kläder vid giftermål för andra gången.
  • Äldre 19 Oct 20:09
    #1

    Hej!
    Jag tycker verkligen att man kan ha en bröllopsklänning när man gifter sig en andra gång :) Antagligen kommer klänningen se annorlunda ut, man ändrar ju lite stil ibland. Borglig eller inte så ska du ha den klänning DU tycker om. 
    Om du inte känner att du vill ha den typiska brudklänningen finns det jätte fina klänningar i vitt som vissa tycker passar mer för borgliga bröllop.

     Jag har några olika bilder som jag kan skicka om du vill?

    Hälsningar
    Angelica

  • Äldre 21 Oct 23:27
    #2

    Jaaa Visst kan du ha brudklänning! 


    Jag gifter mig för andra gången om ett par veckor, men har valt helt annat koncept. 


    Kyrkan förra gången med vit klänning o det vanliga.


    Denna gång har jag /vi valt ett medeltidsinspirerat bröllopp, vilket innebär att man kan ha en vacker klänning men inte vit-jag vill inte ha vit denna gång.


    Rött o guld känns faktiskt mer  kärlek för mig,


    Jag tycker att om du vill ha vit brudklänning ska du det!! 

    Lycka till!

  • Äldre 24 Oct 08:50
    #3

    Tack så jättemycket för dessa svar. Vill gärna se lite förslag på hur man kan se ut ??

Svar på tråden Kläder vid giftermål för andra gången.