• Anonym (Nojig­)
    Äldre 12 Aug 21:35
    7248 visningar
    1 svar
    1
    7248

    Orolig för otrohet

    Vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag är ganska nojig som person, men ikväll är min sambo på fest med jobbet. Vi skickade lite bilder under tiden på Snapchat. Mitt i konversationen så får jag en snap som inte passar in, det står typ jag kan fixa det eller liknande tillsammans med en pussgubbe. Jag svarar bara vad? Eftersom jag inte förstår vad han menar. jag ser att det dröjer innan han ser det och sen får jag inget svar. 20 minuter senare ringer han upp och frågar vad jag frågade vad om? Berättar, men då säger han att han aldrig skickat nått sånt. Får en konstig känsla att det skulle till nån annan, särskilt då han väldigt fort blev uppjagad, sa att han aldrig skickat nån sån snap, att jag hittar på m.m. Hade väl gått att bortförklara enkelt, men nu blev han helt omöjlig att prata med. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Orolig för otrohet
  • Äldre 20 Aug 15:25
    #1

    Tyvärr känns det där senariot ganska svårt att yttra sig om som utomstående. Visst låter hela situationen konstig, men du skriver själv att du är ganska nojjig som person, och då kan det ju hända att man läser in saker som inte finns, eller misstolkar saker. Med det sagt så ska jag inte säga att det inte är något och att du inbillar dig. Jag tror människor generellt ska lita på sin magkänsla.
    Men har det hänt andra konstiga saker tidigare som redan väckt dina misstankar?
    Har han någon kompis som han kan skoja "flörtigt" med? Min man skulle kunna skicka det där som svar till killkompisar som skickat "kan inte du fixa en till öl åt mig?" i ett meddelande. Men det vet bara du som känner honom.
    Om detta är första gången du upplever att han beter sig konstigt så tror jag inte att du ska dra för stora växlar på det.
    Är det flera saker måste du kanske ställa honom mot väggen och prata om det. Men var försiktig med anklagelser. Försök fokusera mer på din egen oro i samtalet.
    Hoppas något av det jag skrivit kan vara till någon hjälp.
    Kram

Svar på tråden Orolig för otrohet