• Äldre 11 Feb 14:00
    5578 visningar
    4 svar
    4
    5578

    Hjälp att hitta Mörkgrön brudklänning med maffig kjol

    Jag har alltid sagt att jag ska ha en grön brudklänning. Dock har jag nu insett när jag börjat leta på riktigt att det inte är så väldans lätt att få tag i.

    Är det någon som vet vart man kan få tag i brudklänningar i andra färger än vita nyanser och då inte bara i ljusa nyanser?

    Jag skulle vilja ha tag på en mörkgrön klänning med detaljer/broderier eller något i guld. Det ska inte vara en vanlig klänning utan det ska synas att det är en brudklänning och en sådan för mig har en riktigt maffig stor kjol och gärna ett litet släp på den också.

    När man kollar så finns det jättemycket fina balklänningar om man kollar på utländska sidor men vill inte beställa ifrån en sån sida utan att veta att det har fungerat för några andra.

    Någon som vet vart jag kan leta eller vart det kan finnas att få tag på?

  • Svar på tråden Hjälp att hitta Mörkgrön brudklänning med maffig kjol
  • Äldre 13 Feb 08:30
    #1

    Det finns ju vissa brudbutiker som även har stora delar med balklänningar och även klänningar för gäster. Tänker att främst balkänningar i större form kan vara konstrurerade som en brudklänning.


     


    Vart bor du någonstanns?

  • Äldre 15 Feb 20:42
    #2

    Typ mitt i mellan Sundsvall och Gävle efter kusten.


    Ja så är det, dock så är det inte så mode att ha klänningar med stora kjolar nu för tiden utan det mesta ska vara ganska nätt, så där faller tyvärr nästen alla av alla dem modellerna som finns. Har hittat några balklänningar men då finns de bara i vissa färger tyvärr och mörkgrön är inte en så vanlig färg på en balklänning heller.

    Har hittat en i Stockholm som syr upp klänningar efter kundens önskemål och dem kunde fixa i mörkgrönt, dock hade de inte bara positiva omdömen så än så länge så letar jag vidare.

  • Äldre 16 Feb 13:41
    #3

    Hmm.. himla klurigt det där!

    Kom på att man kanske kan hitta ett märke som säljer det man vill ha, så kan man hitta en återförsäljare som säljer dem och då kan man ofta beställa hem iaf. Tänker på typ svenska märken som NIXA www.nixa.se/bal-fest/ eller Aspera (Alicia Eklöw) asperacollections.com/category/evening-dresses. Bägge dem verkar ha återförsäljare över typ hela sverige och åtminstone aspera verkar ha klänningar med lite större kjolar i sortimentet.

    Sen finns det några bubblare såsom blocket/tradera? Kommer du åka utomlands någonstanns snart och kan undersöka utbudet? 

  • Äldre 17 Feb 13:04
    #4

    Jag beställde min brudklänning från vbridal.se och var väldigt nöjd med den. Måtten stämmde och fin kvalitet på tyg och sömmar. En vän till mig beställde sin brudklänning från jjshouse.se och hon var också nöjd ????

Svar på tråden Hjälp att hitta Mörkgrön brudklänning med maffig kjol