• Äldre 8 Dec 08:02
    4792 visningar
    7 svar
    7
    4792

    Din drömring! Bildtråd!

    Har du funnit din drömring? Gift? Förlovad? Singel, fast redan funnit en drömring?
    Jag har funnit min. Den är vintage på 0.95-1ct. H i färg, och VS i klarhet.
    Antikslipad, och älskar den verkligen. Från 1938  <3



    Nu när jag har visat min drömring, Nu är jag nyfiken på din drömring?
    Obs att det kan vara en ring du redan äger, eller drömma dig bort till något du tycker bara är en riktig "drömring" för dig. :)
    Hoppas på svar här!

  • Svar på tråden Din drömring! Bildtråd!
  • Äldre 13 Dec 20:18
    #1

    Här är min drömring som jag fick den 3 dec nu i år när min sambo friade till mig. <3

  • Äldre 22 Dec 13:30
    #2
    Kattungevin skrev 2016-12-13 20:18:13 följande:

    Här är min drömring som jag fick den 3 dec nu i år när min sambo friade till mig. <3


    Vad vacker. Både klassisk, och romantisk.
    Vilka fina fingrar du verkar ha. lite ot men bara för att. ^_^
  • Äldre 22 Dec 21:06
    #3


    Min förlovningsring som är custom made av Design Mineur. :)
  • Äldre 23 Dec 18:06
    #4

    Wow. Kan tänka mig att de är jättefina ihop. Kan du berätta mer om material och stenen? :)

  • Äldre 23 Dec 22:13
    #5
    Taarna skrev 2016-12-23 18:06:24 följande:

    Wow. Kan tänka mig att de är jättefina ihop. Kan du berätta mer om material och stenen? :)


    Den med sten är min, den släta är min sambos. :) Materialet är palladium. Vi funderade på vitguld men palladium kändes lyxigare. Stenen är en grön safir. Jag skulle vilja kalla den typ.. mintgrön? Eller "sea foam green". Jag ville ha någon med lite grön nyans men som inte tog överhanden. Jag visste inte ens att det fanns grön safir, det var guldsmeden som la fram det som förslag. Tungan ute 


    Både metallen och stenen är helt fair trade. Jag gillar "min" guldsmed eftersom att hon är så himla mån om att allt ska vara okejat, dvs hur det produceras och liknande. Inga blodsstenar och så! 

  • Äldre 2 Jan 21:46
    #6
    Taarna skrev 2016-12-22 13:30:04 följande:
    Vad vacker. Både klassisk, och romantisk.
    Vilka fina fingrar du verkar ha. lite ot men bara för att. ^_^
    Tack så mycket! :D Jag gillar faktiskt mina händer och fingrar med. :) De två enda problem jag har med dem är att fingrarna på högerhanden inte riktigt tål vinter. De får köldskador väldigt lätt och sväller upp till dubbel storlek ibland då. Och de både ömmar och kliar när det blir så. X) Så det är tur att det inte är vänsterhanden! Haha! :D Det andra kruxet är att jag har så smala fingrar så det är svårt att hitta "vuxenringar" som finns i tillräckligt små storlekar. Tack och lov så fanns min ring i min storlek samt även större OCH mindre. :) Går väl att specialbeställa på många ställen, men föredrar ju att inte behöva hålla på med sånt. :)
  • Äldre 11 Jan 19:36
    #7

    Jag har alltid sett Dianas (och numera Kates) ring som en riktig dröm. 

Svar på tråden Din drömring! Bildtråd!