• Äldre 23 Aug 16:13
    7879 visningar
    5 svar
    5
    7879

    Gotlandsbröllop 2017

    Hej,

    Vi har precis börjat planera vårt bröllop till nästa sommar och letar lokal för fullt. Vi har tänkt oss en lada/loge.

    Är det någon som har något tips på vart man hittar det på ön?

  • Svar på tråden Gotlandsbröllop 2017
  • Äldre 24 Aug 18:25
    #1
  • Äldre 7 Sep 09:03
    #2

    Jag kan tipsaom fotograf som fotar i hela Sverige kolla på http:// fotografmalinnorlen.viewbook. com/ Lycka till med planeringen

  • Äldre 17 Sep 14:02
    #3

    Hej! Vi gifte oss på ön nu i somras och hade vår middag/fest på Ihre kvarn. Kanske inte är direkt vad ni tänkt er men en fantastiskt fin lokal, värt o kolla upp om ni inte redan hittat nåt :) 

  • Äldre 5 Feb 17:28
    #4

    Botvalde i Ljugarn är ett fint ställe!

  • Äldre 21 Mar 08:08
    #5

    Hej! Sambon friade i helgen och drömmen har alltid varit ett bröllop på en strand utomlands ;)

    Eftersom det blir svårt att få till så kollar jag på Gotland, känns så nära vi kan komma.

    Men vi är ju lite sent ute eftersom vi vill ha bröllopet i sommar!

    Har precis börjat spåna lite på hur vi vill ha det men ingen av oss gillar att stå i centrum på stora kalas utan vi tänker ett litet och romantiskt bröllop med en lugn middag efteråt med bara de närmsta i släkten.

    Har ni något tips på en mysig restaurang man hade kunnat hyra eller en där det finns en plats där man är lite separerade från övriga gäster?

    Vi är lite inne på att hitta någon fin plats utomhus att viga oss vid, hans farmor är präst och sköter den biten, och sedan ta oss till ett ställe för middag och mys.

    Sambons "plastfaster" har ett herrgårdsliknande" ställe på södra Gotland men han har knappt någon kontakt med henne så känns dumt att ringa o fråga om vi får låna deras gård...

    Och då hade vi behövt catering osv för vi vill ju ändå ha det fint och romantisk med blommor och allt som hör till så det kanske blir dyrare ändå?

    Usch vad jag spånar haha! Rörigt och inte helt klart för oss hur vi vill ha det!

Svar på tråden Gotlandsbröllop 2017