• Äldre 18 Jan 09:10
    271734 visningar
    223 svar
    +3
    223
    271734

    Visa din ring! - Bildtråd ringar 2015

    Har inte sett till någon "chef" på stället på ett tag, och ja vet ju hur poppis dessa trådar brukar vara (har själv bara väntat å längtat tills de ska starta en!) så då startar jag själv en för i år! :) 

    Så - Visa DIN Ring! vad är trendigt för året? - släta ringar, enstensringar, omgjorda ringar, ärvda ringar, titan, rosa guld, gult guld, stål? eller kanske att komma upp med en design själv? inspirera och dela din lycka över att ha funnit ringen som ska symbolisera er kärlek i många år framöver!

    Tidigare trådar från 2013 och 2014. 

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4254796-visa-din-ring-bildtrad-ringar-2013

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4351098-visa-din-ring-bildtrad-ringar-2014/66

  • Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2015
  • Äldre 18 Jan 09:27
    #1

    Bra initiativ  Skrattande har också väntat nyfiket på att få se lite ringar.

    Väntar också med spänning på min egen ring (som skall vara klar senast mars).
    Min ring kommer att vara i rött guld och designen blir (förhoppningsvis) som på bilden, men med en rakare nederkant så att den ligger bättre mot förlovningsringen.



     

  • Äldre 18 Jan 09:50
    #2

    DET var en annorlunda design måste jag säga! aldrig sett nå liknande! är det förlovningsringen eller vigsel? hur ser förlovningsringen ut? (om du har?) 

    själv ska jag göra om min som det ser ut just nu. dels för att den titanring jag har är så pass bred så jag rymmer inte mer än kanske en smal alliansring. och en sån är liiite saftig för vår budget i nuläget. kanske kan vi köpa mig en sån i framtiden, när vi firar någon bröllopsdag :)

    men jag har mest troligt bestämt mig för att sätta in 5 st 0.01ct stenar i infattningen som syns på denna bild (de små stenarna). även ungefär samma avstånd vill jag ha :) 

    såhär ser våra förlovningsring ut nu

    jag har den med gult guldinlägg. karln har vitt guld
    våra ringar och ringen på första bilden ska vara lika bred. så jag tror det blir bra! :) 

  • Äldre 18 Jan 10:32
    #3
    filibustern skrev 2015-01-18 09:50:54 följande:

    DET var en annorlunda design måste jag säga! aldrig sett nå liknande! är det förlovningsringen eller vigsel? hur ser förlovningsringen ut? (om du har?) 

    själv ska jag göra om min som det ser ut just nu. dels för att den titanring jag har är så pass bred så jag rymmer inte mer än kanske en smal alliansring. och en sån är liiite saftig för vår budget i nuläget. kanske kan vi köpa mig en sån i framtiden, när vi firar någon bröllopsdag :)

    men jag har mest troligt bestämt mig för att sätta in 5 st 0.01ct stenar i infattningen som syns på denna bild (de små stenarna). även ungefär samma avstånd vill jag ha :) 

    såhär ser våra förlovningsring ut nu

    jag har den med gult guldinlägg. karln har vitt guld
    våra ringar och ringen på första bilden ska vara lika bred. så jag tror det blir bra! :) 


    Oh vilka fina filibustern Skrattande det blir säkert jättebra med stenarna i.

    Min förlovningsring är ganska nätt så jag tror att de går ihop bra (men det är lite nervöst) det blir i samma guldfärg och rakare underkant på den nya ringen. Den blir vigselring och designen hittade jag i en butik på Etsy och blev lite kär i 
    www.etsy.com/se-en/listing/190845397/diamond-engagement-ring-with-pave

    Så här ser förlovningsringen ut
  • Äldre 18 Jan 10:42
    #4
    +1

    se där! det kan bli riktigt fint! :D 

  • Äldre 18 Jan 12:56
    #5
    filibustern skrev 2015-01-18 10:42:32 följande:

    se där! det kan bli riktigt fint! :D 


    Hoppas på det Glad Du får gärna visa din ring när den är färdig med stenarna, spännande att se hur det blir.
  • Äldre 18 Jan 13:06
    #6
    +1

    ska ja absolut. en före- å efterbild=)

  • crs
    Äldre 18 Jan 13:13
    #7
    +1

    Vi kommer till mig satsa på ungefär denna ringen:


    Titan och diamanter. Snubben vill ha en slät titanring. :) Varken han eller jag har förlovningsring. 

  • Ms T
    Äldre 18 Jan 20:59
    #8

    Gaaaaaaaahhhhhhh jag kan aldrig få in bilder i trådar:,(

  • Äldre 18 Jan 21:02
    #9

    Vad bra nu kom den en tråd för 2015. 

    Hämtade våra förlovningsringar i fredags på Nordstans Guld.
    Min blev en svagt kupad skena med fadenfattning och fem briljanter á 0,08 (40ct), "rosa guld", T/VS.

    Min blivande mans blev vart väldigt nöjd med sin i titan. Längtar tills den 27/3 :) 

    Å som vanligt gör inte bilden ringen rättvisa ;)

  • Äldre 19 Jan 12:46
    #10

    Solitärringen är ringen min fästman överraskade mig med o och den svängande alliansringen är vin vigselring. Den får jag dock inte bära än på 130 dagar ????

Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2015